Samstag, 18. Februar 2012

Prosinec 2011

Ohňostroj před Silvestrem. VIDEO

31.12.2011 15:20

Každý rok se 30. prosince koná na náměstí v Mníšku ohňostroj. Vždy se tam sejde mnoho lidí a jeden pozdraví druhého. Když se totiž v davu najdou. Byl jsem tam s Milenou, měla za úkol mimo kulturního vyžití, koupit, kysané zelí, na které měl Vašek chuť. Marie a Láďa tam také byli. Mimo mnoho dalších jsem tam potkal i souseda Emila, kterého jsem posléze potkal v hospodě u kytar. Soused Emil je hluboce myslící člověk, kterému k mému potěšení, v půli věty vypadne myšlenka. Člověk se jaksi s tímto nešvarem necítí sám, když pozná, že je to běžné v našem věku. Emil si mimochodem neustále přelévá pivo z jednoho půllitru do druhého což udivuje pivaře. Jeho jednoduché vysvětlení: zbavuje piva kyseliny uhelné. Schválně tady uvádím chemický vzorec, aby Emil mohl zahájit i vylučování jiných věcí…

Pivo tedy obsahuje:
Vodu, alkohol 3-5%, matrosu, dextrin 4 - 5ptc, bílkoviny, peptony, amidy, malé příměsi tuků, glycerin, neorgan,
součástky ječmene a chmelu, fosforečňany 0,18 - 0,28ptc, dusík 0,51g.
Kyseliny: uhličitá, jantarová, mléčná, propionová, octová.
Neúplný vzorec tedy je:
H2O+C5H10OH+CH3-CHOH-COOH+COOH(CH2)2COOH+CH3CH2COOH+C3H8O3=((CH3-COOH+HO-CH2-CH(OH)-CH2-OH+2O2))



Jak jsem se nevytahoval

30.12.2011 15:56

Mařenka nás hned z večera varovala: nedávejte si jehlu do pusy, je horká. Bylo to při fondy. Na jehličkách si každý opéká v horkém oleji kousky masa a ta jehla je proklatě horká. No co jsem udělal? Přesně to, co jsem neměl. Vytáhl jsem jehlu z oleje a strčil do pusy. Au to pálilo. No, nehnul jsem ani brvou aby si toho společnost u stolu nevšimla. Mám na rtu puchýř ještě dnes. Ano, komu není rady, tomu není pomoci…

Otevíráme si firmu

29.12.2011 15:48

Volal mi včera Adam, že ten ventil je funkční, že ho doma vyzkoušel. Tak jsme se domluvili na desátou dnešního dne. Ještě jednou jsme udělali zkoušku, ventil vodu pouštěl. Když jsme ho namontovali do myčky, tak zase nešel. Tak jsme rozebrali přední plochu přístroje, tu, kde se nachází program a zapínání. Dělali jsme postupně různé věci a v podstatě již nevíme co. Akorát jsme všude nastříkali karambu (kontaktní sprej). Pak jsme dali vše dohromady a oba se s Adamem shodli, že myčka nepoběží. Jenomže, ona nás asi chtěla naštvat a najednou funguje. Byli jsme na sebe velice pyšní a dohodli jsme se, že si otevřeme firmu na opravy domácích spotřebičů. Dokonce máme již jednoho zaměstnance: Láďa nám bude dělat účetnictví. Slogan firmy: možná Vám opravíme Vaše domácí přístroje, firma: náhoda.



Štěkání psů po svátcích.

28.12.2011 13:20

Tak nám to uteklo. Vánoce u Mařenky se vyvedly, na Boží hod byly i řízky dobré a na Štěpána jsem tu měl sestru a dva švagry. Vařil jsem kuře na bílém víně, rýži a zeleninu. Arnoštka mi po obědě naplnila myčky a ta posléze vypustila ducha. Tak jsem se včera zabýval vyndáváním pístu, který má do myčky vpustit vodu, dnes tu byl Adam a zjistil, že píst je funkční a tak se zítra pokusíme nastříkat do programu karambu ale jinak myčku odepíši. V Německu si u Neckermanna koupím škrábnutou za 100 €, o takové ceně se mi tady může jen zdát. Hospoda má stále zavřeno a tak tam již nikdo nechodí. Plakáty na Silvestra nikde nevisí a tak mám skoro pochybnosti, jak to dopadne. Dnes jsem šel jako obvykle s Pajdou, někde v dáli bučela kráva a psi štěkali jako pominutí, že se i Pajda přidal. Běhal mi z toho mráz po zádech.



Na snímku z Hubbleova teleskopu se objevil nebeský anděl

27.12.2011 1:24

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil pozoruhodnou fotografii, obzvláště se hodící k tomuto ročnímu období a nadcházejícím svátkům. Záběr pořídil Hubbleův teleskop a je na něm vidět mlhovina, jejíž dvě části se rozpínají jako bílá křídla anděla.

Mlhovina Sharpless 2-106, z níž snímek pochází, se rozkládá asi 2000 světelných let od Země a je tvořena velmi horkým modrobílým plynem. Za vznik této mlhoviny je zodpovědná mladá hvězda s názvem IRS 4.

Fantaskní barevnost „křídel anděla“ tvoří oblaka plynů o různé teplotě, kterou ovlivňuje chladnější okolní prostředí. Načervenalé „tělo“ je pak podle odborníků dáno shlukem prachových částic.

Záběr byl pořízen letos v únoru díky aparátu pojmenovaném Wide Field Camera 3, který patří k technologicky nejpokročilejším zařízením na teleskopu. Výsledný snímek je zhotoven pomocí kombinace několika různých optických filtrů.



Štědrý den

24.12.2011 17:12

Už je to tak lidem dáno, že potřebují oslavit lásku. Láska je stařenka, za kterou se mnozí stydí. Láska je dáma, kterou se mnozí zdobí. Láska je děvčátko v louce plné kopretin, kterou chce každý chránit.

Ovšem láska je také krutá bojovnice, která si vždy prosadí svou. Vše na co se na tomto světě podíváme, co vnímáme, co cítíme, co můžeme ohmatat, za to vše může láska. Je tu každou hodinu našeho bytí a mnohdy jí bývá ukřivděno. Kdo říká, že její družka, spravedlnost, je pohodlná? A tvrdil někdo, že další její sestra poctivost je jednoduchá kamarádka?

Láska má však krutého nepřítele a to je lež! Kdo lásce lže, ten ji ztrácí. A je mnoho lidí na světě, kteří lásku nepoznali nikdy. Kdybych měl tu moc, poslal bych ji všem, co čtou tyto řádky. Dnešní večer nám připomíná tu nejsvatější lásku a tj. láska rodičů. Tenkrát, když jsme byli dětmi. Nebylo žádné hrozby na světě, před kterou by nás neochránila naše máma!

Dnes ji mnozí opět spatří: až se budou dětské oči třpytit jako hvězdy na hlubokém, štědrovečerním nebi.

A tak mi nezbývá než popřát pěkný večer v kruhu přátel a všem poslat od studánky z hlubokého lesa, voňavou lásku……



Podpisová akce

22.12.2011 19:29

Dnes o tom již nikdo nemluví. Ale než zemřel Václav Havel, bylo toho všude plno! Pryč se Santa Clausem, my chceme Ježíška. Přitom nikdo neví, jak to batolátko, právě narozené by mělo ty dary rozvozit! Nemá ani stádo jelenů, či sobů, nemá ani továrnu na severním pólu! Jak si to ty lidičky vůbec představují. Je samozřejmé, že ani nemůže číst dopisy, které mu sta miliónů dětí každé Vánoce píší. Santa Claus je dobře zavedený, logisticky, výrobně a má všechny prostředky k dopravě dárků. Vždyť vidíme, jak na obloze jeho spřežení jiskří kopyty o obláčky. Co si to lidé zase vymýšlí? Vždyť ten Ježíšek zajisté ani nemá na to spřežení řidičák, všichni víme, že ten se dá dělat až od osmnácti.

Hrdost a vlastenectví Čechů nezná meze. Nebojí se ani úřadů, co chrání děti před pracovní povinností. Chtějí prostě svého Ježíška, ať prosím vyleze hned po narození z jesliček a rozdává dárky. Požadavek národa je stupidní. Ježíšek je miminko a Santa Claus za něj vše obstará. Tak hloupé žádné děti nejsou, aby tu práci požadovaly od právě narozeného batolátka. Vlastně se ani batolit ještě neumí. Ale dary by měl nadělovat a třeba větší jak celý Betlém.

Já bych řekl, že to, jak to je rozdělené, je to správně. Chápu, že se firmy předhánějí jak dostat dárky mezi lidi, ale ještě se nenašel tvůrce reklam, který by do saní posadil miminko. Avšak, pokud bude podpisová akce stále více úspěchů slavit, nakonec to tak dopadne. Ježíšek bude držet opratě a Marie a Josef budou zažívat horké chvíle, neboť se budou o své dítě bát…



Quasimodo

21.12.2011 13:39

Včera byl Pajda zase celé odpoledne u Hanzlíku. Jel jsem do Prahy na Miládčino pozvání na muzikál Quasimodo a pajdovi se divadla nelíbí. Vystoupení bylo opět vánoční akcí zaměstnanců škol v Praze 1. Seděli jsme v druhé řadě a tak jsme mohly herce a zpěváky chytat za nohy, což nám naše slušné vychování nedovolilo. Jediný mně známý zpěvák tam byl Jiří Korn. Přemýšlel jsem si, o té spoustě nadějných a talentovaných zpěváků a tanečníků. Jak časem zmizí ze světla lamp a z obrovského množství zbude jeden takový Jiří Korn. Jak se učí, dřou tanec a zpěv a navštěvují jeden konkurz za druhým, aby dostali nějakou roly. Avšak vybrali si sami takové povolání a dělají nám tím radost.

Po představení byl raut, pití co hrdlo ráčilo a jídlo bylo letos takové odbyté, levné. No šetřit se musí. Praha je krásně vyzdobená, samé světýlko, i v Davli je hlavní ulice vyšperkovaná, zato doma ve Frankfurtu světla nesvítí, musí se šetřit….



Čokoláda

19.12.2011 15:34

Než jsem odjel do Davle, bylo potřebovat natankovat. Stoje u pokladny padl můj zrak na balíček hořké čokolády. Tak jsem ji k 45ti litrů benzínu přihodil na pult. Vyprávěl mi totiž kamarád L. že velice dobře působí na oklamání dechových, měřících přístrojů policie. Musí se mít v okamžiku vdechnutí do přístroje v ústech, pokud možno stejnoměrně rozloženou hořkou čokoládu. Když jsem se vracel z Davle, vyndal jsem si čokoládu, že si kousek strčím do pusy, kdyby náhodou frajeři okouněli pod mostem, tam jak s oblibou stávají. Jenomže se ta čokoláda nedala rozbalit. Ve finále jsem musel zajet ke kraji vozovky rozsvítit, nasadit brýle a studovat neobvyklý uzávěr nevinně vypadajícího balíčku čokolády. Takže jsem s radou kamaráda, po zhlédnutí police rychle vložit do úst čokoládu, neuspěl. Zatracený uzávěr. Jinak kámoš přísahal na holý pupek, že již dvakrát pomocí čokolády oklamal měřicí přístroj!





Dvakrát 66 VIDEO

18.12.2011 16:32

Včera se slavilo v chýši dvakrát 66. Děvčata, Eva s Miladou se opravdu překonala. Dokonce i růžinky v broušených vázičkách na stole stály. Velkou senzací bylo vánoční slané cukroví, ale nechybělo ani proslavené "nebe v hubě". Jako zlatý hřeb večera bylo předání loutkových kytaristů Jardy a Arnošta, které nechala děvčata zhotovit podle našich fotek. Takže jsem se strašně polekal, když jsem se viděl na provázkách a takový moc zdrobnělý. Milan se mnou nejel tak jsem nepil. To bylo na tom výborném večeru to nejhorší.

V Mníšku na úrovni restaurace U Káji Maříka jsem opatrně zastavil před opilcem, jež ležel uprostřed silnice. Je to tam území nějakých Hevejších a tak jsem dedukoval, že když vylezu z auta abych mu pomohl, nějaká parta mi s vozem ujede. Naštěstí z protisměru přijelo auto více obsazené a tak spolujezdec opilého muže zvedl a opřel ho o zábradlí, které tam náhodou u chodníku je. Jak se chudák dostal domů?



Miloslav

17.12.2011 14:39

Oslovila mne Lída včera v hospodě, že má Míla svátek a že tam k němu jde a nechá mi tam nudle do polévky. Lída umí totiž perfektně dělat domácí nudle. Nebyla si ale jistá, kdy on ten svátek má. A tak mi nezbylo abych Googloval. To je slovo, že. Když si vzpomenu na rodiče, kteří neměli ani zdání, že nějaký internet bude existovat, a já bych jim řekl, že jdu Googlovat, asi by mne poslali do blázince. A tak tady posílám Lidušce den, kdy má Míla narozeniny: Míla vše nejlepší přejí Pajda a Arno..



Stříbrná Lhota

16.12.2011 16:25

Tak jsme zase doma. Hned jsme navštívili hospodu a Pajda se na mne naštval. Vlastě na celou hospodu. Jeho potěšení je totiž courat se po vsi. Vchodové dveře do hospody jsou dvoje za sebou. V létě bývají ty venkovní dokořán otevřené a ty vnitřní mají nějakou tisíciletou vadu, Pajda si je totiž dokáže otevřít. Tentokrát se zavírají ty venkovní a pes chudák nemůže courat. Povídali jsme si když za dlouhou dobou si říkám, kde ten Pajda tak dlouho je! Tak jsme ho počali shánět a on, šmejd, trucoval na zemi u dveří na záchod. No nebyl vidět. Jinak jsem již dal do provozu venkovní i vnitřní vánoční stromeček, byli jsme s Mílou plavat a stačili si zajít na oběd. Ve Voznici u sestry jsem také byl, má chudák problémy s okem, že prý přestává vidět. Najednou jí došlo, jak Anička mohla žít, když věděla, že zemře. No, zemřít musíme všichni ale náladu si tím nekazíme, vždyť je to někde v daleku. Když pak je nám řečeno, že to máme časově omezeno, je to na nic. Manžel jí vyčítá, že to má z toho že kouří a tak se navíc nervuje tím, že nekouří. Jo stáří je děsné. V hospodě pořádáme Kloboukový Silvestr, tak tisknu vstupenky, plakáty a v podstatě jsem si ještě nestačil vybalit kufr. Počíná kalamita, i sníh již padá….



Přesun

13.12.2011 21:51

Tak mám zase sbaleno a jede se do Lhoty. Pajda je již celý nervózní a já také. Zase budeme doma. Poslední dva dny jsem měl dny televizní. Dostal jsem o Hanky asi 12ti dílný film Borgia.

Bylo to moc pěkné, dovedu si představit, že ve Vatikánu bylo velké pobouření. Takové brutální intriky o moc, peníze a slávu, vraždy a nevěry, dokonce bratrovraždy, to si snad ani nikdo nemůže vymyslet. Ještě jednou ti Hanko děkuji za dárek. Navíc mi včera odešel počítač a tak se tady šmudlám na laptopu. Ale pan Krokh mi slíbil, že do ledna bude zase vše v pořádku. Mohu jen radit: aktualizovat virus skener, a nechával pravidelně počítač kontrolovat. Tak, teď zabalím laptop, projdu se s Pajdou a pak na kutě. Ráno máme dlouhou cestu.



Bráchové

11.12.2011 16:54

Dnes má Hanka narozeniny. Vypravili jsme do Bad Soden- Salmünster do Spessart Therme. Doposud jsem vždy našel místo na parkování poblíž vchodu, ale dnes jsem musel zajet na parkoviště. Našel jsem jednu mezeru a velice mne polekalo, že tam již stojím. Stejný Tiguan i číslo skoro souhlasilo. Pak jsem si uvědomil, že tam ještě neparkuji, že sedím v autě a tak jsem si pak ty dva bratry vyfotil. Pro jistotu jsem zkoušel, zda máme alespoň jiné klíče. Ten cizí vetřelec se neotvíral a tak jsme se Hankou odeprali do solných, horkých bouřlivých vod. Pak jsme zašli na oběd k Italovi, dali jsme si telecí játra, byla opravdu výborná.

Celkem podařený den. Na zpestření jsem si přečetl rozkaz velitele brdské armády BOA. Velice osvěžující čtení- dostal jsem strach, zda se do brdských lesů dostanu bez úhony. Možná, že si budu muset pořídit výjezdní doložku..





Φ2 − Φ − 1 = 0

10.12.2011 15:28

Poslala mi Irenka tuhle odkaz aniž by něco k tomu připsala. Odkaz je na Wikipedii a jde o tak zvaný ZLATÝ ŘEZ . Je mnohé čemu v životě nerozumíme a zabýváním se touto věcí nás po hodinách dovede k přesvědčení, že toho víme opravdu málo. Příroda ovšem zlatý řez ovládá perfektně, matematici se mu přibližují a malíři, jako třeba Leonardo da Vinci ho používal ve svých obrazech. O čem chci psát? Teď v době předvánoční, za brzkých tmavých večerů, se často plní naše duše něčím, čemu se říká spirituelní hledání. Najednou pochybujeme o našem bytí, o smyslu všedních věcí, jednoduše klademe život v pochybnost. Hraje nám tu podivnou schovávanou náš mozek. Vše je dané, ale proč! Leonardo da Vici, mimo obrazů vynalezl spoustu věcí, o kterých jeho součastníci neměli ani ponětí, k čemu by to mohlo být. Teprve součastní vědci vyřešili záhadu jedné skice, která byla v podstatě první automobil. Nakreslil lidský plod v matčině břichu tak, jak ho známe z dnešních ultrazvukových snímků. Jeho mozek předběhl dobu o více jak 500 let. Jak je to možné? Sám Bill Gates prohlásil, že tak enormní vědomosti jako měl Leonardo, žádný člověk již neměl. Z 13 tisíc náčrtků, které po něm existují, koupil za 20 tisíc Euro 72 kusů. Švédové podle da Vici náčrtků postavili most, který se dokonale osvědčil. Zbývá otázka, co by Leonardo dokázal, kdyby žil dnes a měl k dispozici počítače!? Na konci života napsal na jeden náčrtek: chudáčku Leonardo, proč jsi se tak bolestně snažil?

Takže nám zbývá poznání: ať se snažíme jak chceme, stejně smysl života nepochopíme. Máme však spoustu drog, které nám nabídnou křídla: láska, přátelství, dobro, které dáme a naděje. Jak jinak si máme vysvětlit, že mozek, co by měl žít třeba za sto let, žil před pěti sty roky.....





Kouzelník VIDEO

7.12.2011 16:57

Včera jsem oslavoval mé narozeniny. Všichni přišli a byla legrace. Pražská šunka byla výborná a bramborový salát se vydařil. Mimo povídání, vyprávění vtipů se také, samozřejmě fotilo. A tu jsem dostal neobyčejné zakázky. Miluška si například přála, abych jí vyfotil zuby, má je totiž nové. Andy se zase domáhal, abych mu zmenšil břicho. Inu, dá se vyřešit digitální technikou všechno. Jsem přeci kouzelník. Ale já mám své přátele takové, jací jsou a Miluščiny zuby stačí deklarovat účtem zubaře. A když jsme již u těch zubů: Martin si stěžoval, že šišlá, že svého zubaře odstřelí. A tak ať je každý takový jaký je, hlavně, když je veselo...



Co je to za osobu

5.12.2011 13:51:23

Byl jsem v Offenbachu u doktora, je to asi 14 dní. Pan doktor byl spokojený a tak jsem jel domů, možná že jsem si pískal i nějakou písničku, to již nezjistím. Byl slunečný den a já zaregistroval záblesk. No, neblýská se tu, když je hezky, zato ale blýská pevně instalovaný radar o kterém jsem neměl zdání, do Offenbachu nejezdím tak často. Dnes jsem dostal pozdrav z radnice města Offenbach: 15 euro. I s obrázkem. Poznáváte mne?



Jak dělal Pajda ostudu

5.12.2011 13:51:23

Dnes, jako vždy, jsme se vydali s Pajdou na kole. Jenomže nám tu v ulici staví nové domy, tam co bývala radnice, která je již nejméně pět let zbouraná. Je to poměrně velký pozemek, který se dříve dal procházet, z jedné ulice do druhé. Teď to stavební firma co ty domy staví uzavřela a tak jsme trochu zmatení, protože se narušila každodenní rutina. Tak jedu (normálně po chodníku) kousek po ulici. Zprava mi dává přednost paní v mercedesu, za mnou čeká pán v opelu a několik chodců pozoruje můj manévr. V tom okamžiku se Pajda zabejčil a uděl svým nenapodobitelným postojem hovínko. Než jsem vyndal z kapsy pytlíček a tu jeho potřebičku nabral a mohl vyklidit ulici, došlo k zácpě. Ještě, že jsem starý dědek a je mi nějak vše jedno: v opačném případě bych byl asi červený i za ušima.



Sobota u rybářů

5.12.2011 13:51:23

A zase jsme měli vánoční besídku od rybářů. Byli jsme opět v klubu, tak, kde jsem třicet let působil. Jídlo bylo dobré ale zábava trochu vázla a kolem jedenácté se počali první odebírat k domovu. No, nic netrvá věčně, za mé doby chodili rybáři až kolem šesté ráno. Jsou již starší, všichni toho již tolik nevypijeme. Byla tam se mnou Hanka s Helenou a Kim, Adrian se necítil dobře a navíc je neustále v práci, protože jeho firma přikoupila velký pozemek s vysoko zdvižným skladem a tak se právě jeho oddělení stěhuje přes ulici. Ani mezi svátky (vánoce - Silvestr) nemají volno. Ingrid prodávala vánoční pečivo a pletené punčochy a bačkory, tak jsem si jedny koupil. Někdy mi táhne na nohy, když sedím u počítače. Hned mi je navlíkla a dalo to dost práce, tak jsem zvědav, zda si je navlíknu sám. Přesně od té doby co ty pantofle vlastním mě na nohy netáhne. To je jako s tím pověstným bolavým zubem, u zubaře, ve finále člověka nic nebolí.....



Ryba u Milušky VIDEO

5.12.2011 13:51:23

V pátek jsme byli s Markem pozvaní k mé nejstarší kamarádce Milušce. Podával se oběd o čtyřech chodech s dobrým španělským vínem. Na tom si nechává Martin záležet, neb jeho kolébka stojí v Madridu. Byla polévka z dýně, dobrý salát, zapečený mořský jazyk, nebo se ta ryba jmenuje platýz?, se scampi a nakonec zmrzlina. Jako vždy se rozhovor u stolu stočil do vzpomínek. Tak tomu u starých lidí bývá: pomalu nám již jiného než ty vzpomínky nezbývá. Aha, abych nezapomněl, Miluška je jen moje nejstarší kamarádka, jinak je to mladá holka, ani do důchodu ji nechtěli vzít.





Sucho VIDEO

1.12.2011 12:57

Tak a máme tu prosinec. Ve střední Evropě je takové sucho, které tu od dob, kdy se počasí zaznamenává ještě nebylo. V Rýnu skoro nemohou plout lodi, lidé se prochází v řečišti řeky. Jinak tu dnes máme pošmourno, jezdíme dále s pajdou na kole, tedy Pajda běží a šlapu. Babka s pejskem dala zase další poštu na vrata do dvorku: vše vyplave na světlo Boží!, vyhrožuje. Včera jsem si převlékl postel a těšil se na ten pocit, kdy se prvně spí v čisté posteli. Anička ho měla také ráda. No a kdo myslíte že si do té postele vlezl jako první? No Pajda přeci, šmejd jeden.