Samstag, 19. Dezember 2009

Spolubydlící z New Yorku...

V malém bytě v New Yorku, se tísnili tři mladí muži. Všichni byli herci bez angažmá a prodírali se životem jak se dalo. Jeden byl číšníkem, druhý roznášel poštu a třetí byl u stěhovací firmy.

Neměli žádné vzdělání, večer se vraceli do malého bytu: zase jeden strašný den za sebou! Byli však stejného mínění: jednou dobudou svět!

Dnes vlastní tento malý byt, společenství podnájemníků pět Oskarů! Jejich jména? Dustin Hoffman, získal dva Oskary, Gene Hackaman také dva a Robert Duval dostal jednoho. Všichni tři jsou do dnešních dnů nejlepší přátelé.

A právě Dustin Hoffman je ten, o kterém chci dnes psát. V počátku osmdesátých let se mu dostal do rukou manuskript, pojednávající o vietnamském veteránovi, jež se vrací domů.

"Koupil jsem si vojenské boty a kalhoty, nasadil čelenku a celý jsem se natřel olejem. Pak jsem vzal do rukou automatickou pušku M16 a stoupl si před zrcadlo," vypráví Dustin. Pak nabídnutou roly John Rambo, 1,63 cm malý Hoffman odmítl. Snad nejlepší rozhodnutí své kariéry: "Ta flinta byla větší než já," říká.


Jen jednou v životě se nechal Dastin koupit. Za tři miliony! Story bylo příšerné, herci neuměli hrát a režisér byl kompletní idiot: "Po premiéře jsem se zamkl na záchod a dvě hodiny jsem brečel vzteky. To byl můj nejhorší film!" říká. Jednalo se o film "Family Busines", který opravdu ohrozil jeho kariéru.



Tři vlastnosti mluví proti němu. Při prvním představením, kam se Dustin Hoffman dostavil mu to režisér vpálil od boku! "Ty jsi malý, hubený a co si mám počíst s tím tvým nosem?"

"Od té doby jsem se presentoval jako herec pro charakterní postavy, což neznamenalo nic jiného, než jsem ošklivý! Dnes si tím hlavu nelámu, protože vím, že jsem nejpřitažlivější a nejobdivuhodnější muž světa!" říká se sebevědomým úsměvem Hoffman.



Nebyly to vrásky ve tváři, kdy si Hoffman všímá, že stárne, ne byla to první role, kde hraje dědečka! "Zatraceně, já mám každý den sex! Ale proti Geoge Clooney nic nezmůžu! Mám si nechat udělat plastiku, nabarvit si vlasy? Ať mi všichni vlezou na záda!" rozhodne se sedmdesát jednoletý Hoffman a stojí ke svému věku.



V Broadbeach Road 31054, Malibu Beach je Dustin Hoffman jeden z mnohých. V sousedství bydlí Danny DeVito.

"Jak vypadá můj normální den? Jdu v devět spát, stávám ve čtyři, hraji si se psy! Hodinu dělám fitness a pak zařvu do východu slunce- ještě jsem nezemřel," říká.



Dustin Hoffman bude v létě 72 let starý. Do kin přichází jeho poslední skutečně dobrý film: "Láska na druhý pohled".

Zdroj:

Hören und sehen