Samstag, 18. Februar 2012

duben 2011

Dnes se slétají čarodějnice

30.04.2011

Dnes budou po celém kraji hořet ohně. Budou se totiž slétat čarodějnice. Neobejde se to od různých slavností, poteče pivo, budou i kořalky, bude se zpívat a nebo koncertovat. Tady kolem Stříbrné Lhoty musí žít hodně čarodějnic, ohňů je tu naplánováno mnoho. Popřál jsem včera, samozřejmě ze slušnosti, dámám, které jsem potkal dobrý let. Člověk nikdy neví, kdy se slušné chování proti jednomu obrátí. Starost mi dělá akorát skutečnost, že na těch košťatech létají jednou za rok a zda si je k letu pořádné připraví. Jak je všeobecně známo, na technickou kontrolu nemusí! Nebo jste snad viděli nějaké koště s plaketou?





Jak jsem se málem utopil

28.04.2011

V úterý jsem byl s kámošem Mílou v Měřínu plavat. Jako vždy jsme zaujali nejprve pozici v horké vířivce a pak se šlo do divoké řeky, v jejímž středu jsou také vířivky a chrliče vody. Míla mne stále ponoukal, abychom šli do tobogánu. Neměl jsem na to chuť a odmítl jsem. Pak ale Míla přinesl podložky a vypravil se na věž. Šel jsem za ním, že se na to alespoň podívám. Pak jsem tam vlezl a počala divoká jízda ze strany na stranu, ve tmě a mně nezbylo nic jiného, než se oddat osudu. Pak byl najednou konec. Vlítl jsem po nohách do hloubky a nemohl se orientovat, majíc stále spousty vody nad hlavou. Jisté je, že to bylo naposledy, co jsem do té roury vlezl. Ani jsem netušil, že když se dají dohromady dva dědkové vznikne z toho taková lumpárna… V podstatě jsem tonul a Míla tomu přihlížel…





Velikonoce VIDEO

26.04.2011

Tento rok jsme měli překrásné počasí. Tomáš s Jiřinou a Lukášem tu byli od pátku do pondělí a tak se mimo legrace udělalo sousta práce. Konečně jsme ořezali ty jabloně, jedna vypadá docela na to že to přežije a druhá nevím, možná nás překvapí, tak jak tak. Jelikož to bylo plno větví, zapřáhli jsme je za Tiguana a indiánským psím pluhem jsme je odvezli. Kluci u hospody málem spolkli sklenice s pivem, když jsme smykem míjeli hospodu. Jiřina mi tu uklidila a Tomáš dělal na zahradě i Lukáš se činil. Neodbylo se to ani bez akademických debat, na přetřes přišla také, mimo jiné Vindobona, což je vlak jedoucí přes Berlín, Prahu, Brno a Linec do Vídně. Synovce strašně urazilo, že jsem neznal druhý význam tohoto slova. Tak aby jste ho také nenaštvali, kdyby jste ho náhodou potkali, tak Vindobona bývalo Římské hraniční opevnění, prapůvodně keltské, na jehož místě vzniklo město Vídeň. No a já si celá léta myslel, že je to jenom ten vlak, kterým jsem v 16 letech jel do Rakouska….





Balneo centrum ODKAZ

22.04.2011

Je to již týden, zapomněl jsem se o tom zmínit. Vypravil jsem se s kamarádem Mílou na Slapy do obce Měřín, kde se nachází vojenská ozdravovna, která se ale podle mého odhadu dnes již využívá jen pro civilisty. Alespoň jsem tam žádného vojáka nepotkal. Proč to píši: chodil jsem poslední dobou s kamarádkou Hanou do Spessart Terma, o čemž jsem se již zmiňoval a tady, v tom Měřínu je to zrovna tak pěkné. Masážní trysky, teplá voda a tunel s divokou řekou..nádhera. Tak tam Haní zajdeme, až přijedeš!





Jak to dopadlo s projekty

22.04.2011

Nakonec zavolal Vašek panu inženýrovi a ten se uvolnil, že nám udělá kopie projektu. Byl to milý člověk, ani za to nic nechtěl. To nám spadl kámen ze srdce, mně i Vaškovi. VIDEO



Gruntování

18.04.2011

Od neděle svítí sluníčko a je tu pěkně. A tak jsem se zabýval tím, čím se člověk po jaru zabývá. Počal jsem smejčit kouty. Vyklidil jsem dílnu a kolem krbu jsem vytřel. V ulici se zavádí voda a kanalizace a tak je tu veselo. Přestože je město závislé na tom, abychom si pokud možno všichni nechaly přípoje udělat, jsou na radnici byrokratičtí. Musíme na několika místech žádat o přípoj, přitom by to mělo být opačně. Podle mne by měli úředníci chodit po majitelích pozemků a mít vše tak připravené, že by to člověk jen podepsal. Ve finále se na radnici ztratily mé projekty, celkem šest tlustých složek. Tam mám cukání se jednoduše nepřipojit.

Jinak, aby nebylo smutno, tu jezdil ulicí takový ten městský vysavač a uklízel. V životě jsem ho tu neviděl. No, asi byl pan řidič zvědavý, jak ten binec pokračuje….





Mrazák

15.04.2011

Také jste již přišli na to, že takový mrazák v domácnosti je nanic? A čím větší, tím je to horší. Člověk něco koupí a nechá to zmizet v mrazáku. Vzápětí na to zapomene. Pak jde supermarketem a koupí, v mém případě, pejskovi drůbeží mražená játra. Ani se nezamyslí nad tím, že již jich má v mrazáku tři balíčky.

Dnes jsem byl totiž donucen odmrazit mrazák. Nedal se otevřít a všechny šuplíky byly plné ledu. Nepomohl žádný nátlak, žádné domlouvání, musel jsem vytáhnout kabel ze zásuvky a nechat dveře otevřené do druhého rána, to však na věci nic nezměnilo. Bylo nutno vzít ventilátor, takový ten topný a foukat hodiny do prostoru horký vzduch. To by jste nevěřili, co tam bylo těch balíčků drůbežích jater. Myslil jsem si, že jsem již starý a senilní děda, pak se mi tato osobní lichotka nelíbila a dal jsem vše do škatulky: mám rád svého pejska, mazlíčka malého ňuňu….





To je zima!

14.04.2011

Tak jsem již zase ve Lhotě. Je tu vše v pořádku, cesta byla dobrá ale lilo. Stavil jsem se v Bechyni, kde je Jarda v lázních, přespal jsem tam a dnes dorazil. Je tu ale pěkná zima. To bych nečekal! Jinak je silnice celá rozkopaná, prý zrovna začali dělat vodovod a kanál…





Tak a zase na cestách

12.04.2011

Tak mám zase zapakované auto a jedu domů! Kam? Do Stříbrné Lhoty. Před tím se ještě stavím v lázních Bechyně, kde navštívím kamaráda a jelikož se to setkání asi neobejde bez návštěvy restaurace, zjednal mi Jarda hotel kde přespím. Doufám, že jsem nic nezapomněl. Tak ahoj ve Lhotě, sejdeme se v hospodě. Láďo, jak domluveno, nejpozději v neděli o páté....





Globál a velikonoční beránek

06.04.2011

V šedesátém osmém roce, když jsme emigrovali, museli jsme začít nový život, jež se týkal také zařízení domácnosti. Postupem času jsme počali postrádat různé věci, v tomto příkladu velikonočního beránka. O něčem podobném tu nikdo neslyšel. Když počali dojíždět příbuzní na návštěvu, měli za to, že se to dá napravit a že ho maminka či teta jednoduše upeče. Jenomže se taková forma v naší domácnosti nenacházela. A nebyla ani k dostání v obchodech. A tak počaly přijíždět návštěvy v kufru majíc formu na beránka. Dobrá přítelkyně Milena, sousedka ze Lhoty, vždy pro nás beránka upekla a my ho nacházeli v kuchyni na stole, s velikonočním přáním. Dnes jsem byl u LIDL a co tam nevidím: roztomilé, upečené velikonoční beránky. Akorát nevím, zda zde budou lidé vědět co s tím. Tak jich pár vezu do Čech....



V čem mají prsy komunisti

06.04.2011

Když si tak projíždím bývalým západním Německem, obdivuji se mnoha hlubokým lesům a spousty loukám a políčkům. Docela obyčejný pohled. Není tomu však v bývalém východním Německu. Projíždějíc po dálnici, vidím obrovské lány polí, zbytek komunistických kolchozů: rozorané meze kam oko dohlédne. V Mecklenburg Vorpommern, nedaleko Rostoku je takové místo. Dálnice A 19 tu protíná nekonečné lány polí. Včera v poledne, za slunečného počasí a modrého nebe se přihnal vítr 102 kilometrovou rychlostí a zvedl prach z polí a nastala písečná bouře, viditelnost méně jak jeden metr. V obou směrech do sebe narazilo více jak osmdesát aut, sto raněných a osm mrtvých. Navíc vybouchl náklaďák vezoucí uhličitan vodíkový který vybouchl. Pohled jako za války. Ještě dnes není dálnice otevřená. Tady je ten odkaz komunistického hospodaření! VIDEO





Stoleček

06.04.2011

Přišla za mnou Annabella, že by si chtěla koupit stoleček, ale že tu míru co by potřebovala nikde nemají. Tak jsme nakoupili společně dřevo a stoleček jsem vyrobil. VIDEO



Ordinace

05.04.2011

Jezdím jak známo s Pajdou na kole krajem. U slepičí farmy stojí řada topolů a zde si otevřel novou ordinaci pan doktor Datel. Již několik dní ho pozoruji a poslouchám. Vyšetřování pacientů trochu připomíná vrtačku s příklepem....



Jak se dělají peníze

05.04.2011

Je to taková perlička co proběhla krátce v mediích. Evropská banka se rozhodla obnovit mince. Euro má, mimo jiné mince hodnoty 1€ a 2€. Tyto mince jsou v podstatě kroužky s vnitřní výplní. Tak banka výplně vyrazila a poslala vše do Číny aby se mince navěky znehodnotily. Asi to tam bylo levnější. A co se stalo? Tam nějaký vykuk výplně zase do kroužků nasadil a pomocí leteckého personálu zase dopravil do Evropy. Evropské bance tím vznikla miliardová škoda. Tady se nachází otázka, kdo tu je blbec a kdo chytrák....



Sluníčko

02.04.2011

Včera i dnes svítí sluníčko, děláme na zahradě, natíráme vrata, jsme tu, ale nemáme čas. Později budu sdílnější....

Tak jsem se konečně dostal k deníčku, venku se zatáhlo. Dnes jsme si udělali s Hankou výlet to termálního koupaliště v Bad Salmünster. Spessart Therme se to jmenuje. Něco podobného jsem nezašil. Tři obrovské bazény s různými vířivkami masážními proudy vody, která je asi 36º teplá, ve venkovním bazénu pak každou hodinu mořské vlny. Překrásné teplo nás pak zlákalo dát si oběd na terase hospůdky hned proti koupališti. Ano, do kraje se vrací jaro....