Samstag, 18. Februar 2012

Červen 2011

Sanitární den

30.06.2011

Protože u mne kamarádka Jana slaví narozeniny, měl jsem včera velký úklid. Jak jsem vytáhl vysavač, Pajda se demonstrativně uklidil do horní patra. To je totiž domácí úkon, který nenávidí. Když jsem již u toho vysavače: nekupujte si nikdy ten bez papírového pytlíku. Vyčistit totiž sběrnou nádobku je úplný horor. Prach lítá po celém okolí a vy se můžete s klidným svědomím odebrat do sprchy.

Jinak jsem zkulturnil posezení u krbu a tak se uvidí, kde budeme v sobotu sedět. Počasí se dnes počalo kazit.

Minulé večery jsem sedával u hospody, často jsme se vídali s Čendou a s Vlastou, i s Petrem, jež jel s partou na motorkách ve stejnou dobu jako my, ale jinam. Myslím že do Černé Hory. Aha. Dnes končí školní rok a zítra začínají prázdniny….



Všední dny VIDEO

29.06.2011

Ano, dovolená skončila a nastaly všední dny. V pokladnici mých obrázků se nachází ještě jedna důležitá složka: společné stolování. Najít hospodu nebylo vždy snadné, ale málokdy jsme byli zklamáni. V partě se šířila fáma, že vše, co jsme jedli nebo si koupili je lepší než v Čechách. Možná, avšak skutečnost, že jsme seděli pospolu, vyprávěli si do detailu každou serpentinu a na přetřes přišel každý blbec co nás předjížděl nebo málem nevybral zatáčku, ty legrace a smích, to bylo možná to pravé koření. Ovšem, Čendo, máš pravdu, zmrzlina byla bez chyby. Pro tu se jelo a nasazoval se život, aby stánek nezavřel. Pohledem zpět jsem zjistil, že jsem zapisoval různé příhody, které jsme zažili a ve skutečnosti jsem nevedl cestovní záznamy, nebo chcete-li, palubní deník. Odkud kam a kde jsme byli, to není má parketa. Možná, že se někdo najde a napíše takovou věc- třeba Foxík vytáhne z paměti navigace kde všude jsme, hrdě, se státní vlajkou v čele, reprezentovali naši zem. Rád to zde zveřejním…



Country Saloon VIDEO

28.06.2011

Z Hinterstoder jsme se vraceli přes Linz a Kaplice, kde jsme narazili na pěkný lokál. Bylo to naše poslední sezení u oběda. Saloon byl pěkně zařízený, mám pocit, že takový nenajdeš ani v Arizoně. Jack Daniels byl na každém koutku, vypadalo to, jakoby vše financoval výrobce této whiskey. Před sloonem zaparkovali kluci své motorky, příkaz přivázat je ke kůlu, jak se to dělalo u koní tu nebyl. Jídlo bylo dobré a obsluha také. Stojí to zato, jet se tam podívat. Najeli jsme všichni za dovolenou kolen 2300 Km a každý ten kilometr stál za to…





U moře VIDEO

27.06.2011

Celkem třikrát jsme byli u moře, ale Slovinsko a přilehlá část Itálie nemá valné pobřeží. Lidé se tam válejí na chodníku a chvilkami lezou kameny do vody. Našli jsme si tam kousek a chtěli jsme na nějaký pahorek v moři, vzdálená asi pět metrů, to nám však Italky usmažené do ruda nahoře bez od šedesáti nahoru nedovolily. Že je to prý rezervace. Ano, seděl tam jeden pták, a výjimečně se vyjímal za pozadí lodních jeřábů a naftové rafinerie. Tak jsme se smočili, i Pajda se vykoupal a jeli dále….

Ještě jednou rafty VIDEO

27.06.2011

Není to jednoduché jet rafty po smaragdové řece. Voda je na pokraji bodu mrazu a tak se účastníci musí obléci do zvláštních tepelných obleků, neboť by člověk po pádu do vody okamžitě zmrznul. Navlékání těchto kombinéz také nebylo snadné, ještě že jsem nejel, já bych se do žádného nevešel…



Smysl pro detail VIDEO

26.06.2011

Všichni jsme fotili ano, ale jen jeden měl smysl pro okamžik. Náš profesionální kameraman Pavel. Tady nemusím příliš psát, jeho fotky mluví za mne. Jsou to příběhy, momentky z naší cesty….



Zase doma Po stopách Winnetou

26.06.2011

Tak jsme v sobotu dorazili zase domů. V brašně máme nepřeberné množství vzpomínek. Bude to jistě dlouho trvat, než vše zpracujeme. Kamarádi, které jsme poznali se rozjeli do svých domovů.

První nás opustil Jirka. Jirka je správný kluk. Na první pohled frajírek, jež by hvízdal serpentiny nejraději dvoustovkou, ve skutečnosti obětavý a ohleduplný. Jízda na jeho stroji je jeho hobby, a e-notes druhá. Pak nás opustila Martina. Ta si k snídani vždy dělala nehty a řasy a obočí, neboť zásadně nesnídala. K poledni jí bylo pravidelně špatně z hladu. Správná dáma na horkém oři. Láďa, jež s otevřenými botami vypadal, kdyby měl kord, jako Aramis a který vždy dobře jedl a dopřával si na konci jídla sladkou tečku, tvrdil, že si utrhává od huby. Milan, jehož zásluhou jsme měli dost zábavy, si věšel u Louis klíče od motorky na ramínko někam mezi dva tisíce svetrů, kabátů a kalhot a pak musela celá parta lézt po kolenou obchodem a hledat, aby se našly. Tvrdil, že je taková malá ovečka hodná a přiváděl souseda v Bovci k šílenství, protože po celodenním holdování pivu ztratil pojem o hlučnosti. Pavel, basista rokenrolu ohromoval technickou vyspělostí pouštějíc staré rokenroly pomocí telefonu přes autorádia mého Tiguana. Na tomto místě nechybí odkaz na jeho kapelu. Čenda byl neodolatelný oblíbenec žen, dobrovolně přebral mytí nádobí a organizaci výpravy v zákulisí. Vlasta notorický protivník velkých nákupů vystačil jedním kilem masa na guláš pro osm osob. Protože v hrnci zbyla ze slušnosti jedna hromádka na lžíci, spokojeně mínil, že měl pravdu a hrnec vylízal. Pajda nás chránil na každém kroku a rozhodl se, že bude spát v posteli s Láďou…







Svoboda VIDEO RAFTY

24.06.2011 Hinterstoder Rakousko

Co je to za svobodu, když si koupíš auto a zůstaneš s ním stát v 16ti kilometrové zácpě pár kilometrů před Salcburkem. Kamarádi na motorkách mi ujeli a já si povídal s Pajdou. Ano, oni prožívají pravou svobodu! Ovšem pokud jim nerupne řetěz, nebo nespadne motorka na nohu. Dnes jsme dojeli opět rádi k Filipovi. Filip je mladý sedlák v Hintru. Když nedojí kozy, nehlídá prasátka, nekydá hnůj, sní o silné motorce, se kterou by vyjel do světa. Ano on žije schován v horách, pro nás ve světě, on se však cítí že je světu na hony vzdálen. Tak se alespoň vyptává. Celá jeho rodina je milá a úslužná a my víme, že tu nejsme naposled. Tady jedna presentace věnovaná Filipovi. Je to o chlapech protřelých světem.. VIDEO



Do Salzburgu

24.06.2011 Bovec, Slovinsko

Dnes opouštíme Bovec a jedeme do okolí Salcburku. Pavel mohl mít včera velkou nehodu, ale anděl motorkářů stál při něm. Skoro se mu totiž přetrhl řetěz. Nyní je Jirka na cestě do Villachu, kde se prodává spojka. Večer přespíme zase v Rakousku v ráji zvířat….

U moře

23.06.2011 Bovec, Slovinsko

Včera večer jsme se docela rozšoupli. Milan popíjel pivo již od rána, protože na rafty nejel. Pak nám Martina uvařila guláš a já dojel pro zásobu piva. Měli tam pravou italskou mortadelu, tak jsem jí koupil na ochutnávnu. Parta neustále nadává, že vše, i když se to tváří jako známá v Česku prodávaná značka, je tady chuťově lepší. No, nemohu to posoudit, buď je to pravda a nebo to dělá ten silný horský vzduch. Parádně jsem se bavili, Pavel pouštěl pomocí Tiguana staré hudební fláky a soused se mohl zbláznit. Nejprve vynadal nám, pak domácímu a pak chtěl volat policii. Dnes ráno jsme se vypravili k moři. Svěží ráno se změnilo v příšerné vedro. Našli jsme kousek moře, což byl opravdový div. Chtěli jsme si sednout na jeden kámen a byli jsme okřiknuti, že je to ptačí reservace. Skutečně tam jeden pták seděl a vypadal, majíc v pozadí lodní jeřáby a rafinerie nafty velice romanticky. Moře ve Slovinsku a sousedící Itálie je absolutně nedoporučitelné. Na zpáteční cestě jsme při hledání nějakého hostince zabloudili do krásného městečka s vinicemi ale s žádnou hospodou. Až teprve, zásluhou Martiny, že odmítla jet do kopců, jsme ve Slovinsku narazili na dobrou restauraci a pořádně se najedli. Pak se počasí stále rychle měnilo a do hor, kde leží Bovec jsme dojeli za prudkého deště. Pavlovi se přetrhl řemen a tak se teď řeší, co bude dále, zda zde nezůstaneme na věky….

Za jízdy VIDEO



Smaragdová cesta OBRAZEK

22.06.2011 Bovec, Slovinsko

Okolí BOVCE je obklopené vysokými hřebeny hor a smaragdovou řekou Soča. Její voda je dravá, zelenkavá a čistá. Její břehy jsou roubeny krásnými, bílými kameny.

Dnes jeli kluci na raftech. Pajdu nechtěli pořadatelé vzít sebou a tak jsem šel k domluvenému místu, že budu fotit až se bude člun spouštět do vody. Pajda běhal kolem vody. Nad námi se vysoko klenul most, po kterém jsme také jednou přejížděli, ale cesta vede jen k nějakému statku. Koukám kde je pes a on na mně koukal z mostu. Minibus s rafťáky nepřijel a tak jsme jeli s Pajdou domů. Po chvíli se parta vrátila a bylo mi hlášeno, že mne viděli z mostu a že se nalodili o kousek níže.

V ZAJETÍ SNĚHU VIDEO



Sölkpaß VIDEO

21.06.2011 Bovec, Slovinsko

Když jsme opustili chatu v Rakousku a vydali se přes masivní pohoří a dostali se až do výše 1790 m nad mořem, narazili jsme na boudu, jež nabízela občerstvení. Venku byla zima jako před Vánocemi a uvnitř hřála zděná kamna, útulnost se , plížila do všech koutů. Kluci si dali knedlo-vepřo zelí , avšak byli zaraženi, že dostali jen jeden knedlík. Jednoduše jim ta velká porce vepřového neladila s jedním knedlíkem. Knedlíky v Rakousku jsou trochu jiné, je to obrovská koule. Kdyby se nakrájela, vyšlo by to na pět knedlíků. Jenomže to klukům nedošlo a objednali si hned ještě jeden. Byli překvapeni, že to nemohli sníst. Chuťově to bylo výborné mohu vřele doporučit….

Účastníci výletu VIDEO

20.06.2011 Bovec, Slovinsko

Na jedné vysoké vyhlídce jsme zastavili a dívali se do kraje. Pajda se také zahleděl, nic netuše do hloubky a ukrutně se lekl. No řekněte, kde se na Lhotě může dívat tak hluboko?



Poslední ráj VIDEO

20.06.2011 Bovec, Slovinsko

Takže jsme jeli s Milanem po vlastí ose až do Rakouska, do Hinterstodu, kde jsme měli zamluvené pokoje. To jsem ještě neměl zdání, že Tiguan nemá v navigaci Slovinsko. To mě tedy hodně naštval. Avšak v cíli jsme byli první. Dlouho trvalo než jsme se doptali na Pferdehof. To spočívalo většinou v tom, že jsem prolézal chalupy a statky, které měly dveře do obytných prostorů otevřené a nikde nikdo. Když jsem takhle prošel asi tři obývací pokoje, narazil jsem na lidi, kteří nám ochotně vysvětlovali kam se máme dát. Pak jsme dorazili do Ráje!!! Sotva jsme vypnuli motory, přišel k nám pejsek s tenisovým míčkem a vyžadoval, abychom si s ním hráli. Pajda mezi tím komunikoval s takovým mini prasetem a ještě menšími selátky a v autě se uvelebily dvě koťata a kočka lezla do zásob potravin. Ve finále mi prase otevřelo krabici se sušenkami a dalo se do hodování. Tomu všemu vévodilo neskutečně krásné panoráma hor a vše kořenil vzduch jako jiskra.





Kdo se ztratil druhý?

19.06.2011

Bovec, Slovinsko.

Před Č. Budějovicemi jsme se dostali do zácpy. A co udělají motorkáři? Jednoduše se protlačí mezi auty a jsou v čudu. Jenomže to můj Tiguan neumí. Jediný kdo se mnou zůstal byl Milan. Když jsme konečně byli zase na volné silnici, po roji motorek ani památky. Měli jsme se setkat v Chlumu ale můj navigátor nás hnal do jiného Chlumu. Bylo to u Volar. Když jsme tam dojeli, chtěl jsem se zeptat kolemjdoucího, zda jedu dobře. Ale ano pán, já tam bydlím já se s vámi svezu. Když mi došlo, že je to cigán, přidal jsem plyn. Pak jsme zjistili že jedeme úplně jinudy a tak jsem se do Rakouska vydali podle navigace a po dálnici.

Kdo se ztratil první? VIDEO

18.06.2011

Bovec, Slovinsko 18.6.

V pátek 17.6. jsme měli sraz u pumpy v Mníšku. Dostavili se všichni včas a svorně vyrazili směrem na Příbram. První můj pocit následovat tolik motorek byl jaksi divný. Ale časem jsem si zvykl. Jako první se ztratila v Sedlčanech Martina na motorce značky Kawasaki. Na kruhovém objezdu se jednoduše vypařila. Přestože jsem uzavíral konvoj jako poslední, ani jsem ji nezmerčil. Najednou jeli dva stroje proti mně a vše se zastavilo. Mínil jsem, že je Martina asi ve předu a rozjel jsem se tímto směrem. Pak se dlouho nic nedělo a tak jsem zastavil u nějakého pískoviště a v zoufalství volal Jirkovi. Jirka jezdí BMW a měl se k nám přidat až Miličínu a byl z mého telefonátu celý tumpachový. Pravil, že tam bude za půl hodiny a já mu chytře říkal že nevím kde jsem, ale že kluci právě jedou. To byl první zmatek, a bylo jich více. A to jsme teprve dva dny na cestě.



Pokusné spojení

15.06.2011

Snažím se tady odhalit, zda se cestou budu moci připojit na internet a posílat záznamy z putování. Zatím to vypadá docela dobře. Tak se tu mějte a já se ozvu.

Tak jde do tuhého

15.06.2011

Den odjezdu se blíží. Martina nám poslala podrobnou informaci, kde se bude prvně v Rakousku přespávat. Napsala: přespávat se bude v Hintru. Informace skvělá ale nepoužitelná. Hintr nic není, mělo to být Hinter, ale to také nic není, ve skutečnosti to má být Hinterstoden. Je to správný název a to Hintr je jen česká zkratka na německý název vesnice. Takže již vím, s čím se budu potýkat. Už balím a je strašně těžké si vzít málo věcí a nic nezapomenout. Kout, kde se nachází má cestovní výbava je již dnes tak pětkrát větší, než jakou jsem měl představu. Pajda bude muset žrát konzervy a jsem zvědav, jak mu budou chutnat. Je již chudák také vyplašený, hlídá mne na každém kroku…..





Jak mi napršelo do bot

11.06.2011

Včera jsem byl s Pajdou v Davli. Bylo neuvěřitelně horko a dusno, tak teplo mi v Chýši ještě nebylo. Bylo narváno, Jarda s Fandou hráli o sto šest a častovali se vřelými lichotkami, s Fandovi strany jako obvykle lichotky trochu peprné. Miládka nechala přinést víno, a tak jsem zase žádnou útratu neudělal. Tak jsem alespoň zaplatil roční příspěvek do klubové pokladny. Večer poklidně utíkal za neurvalého řvaní trochu hlučnějších hostů, kterým bylo fuk co se právě hraje a zpívá, Jardovi zase vůbec nevadilo co si kdo řve a zpíval si tu, kterou zrovna vyšťoural z paměti. Má tam těch písní mnoho, asi tři jsou ještě z našeho mládí, takže se člověk v mžiku, při dvojhlasu, přenese o desítky let zpět. Spát se šlo asi kolem páté. Dal jsem si boty pěkně pod auto, jak se to dělá u postele, zalezl a spal. Asi třikrát jsem aktivoval poplašné zařízení vozu, stále jsem ještě nezjistil, jak se dá deaktivovat. Ráno a snad i v noci pršelo a tak jsem měl boty plné vody. Ta jedna byla jen mokrá, ta druhá, co asi stála pod nějakým odvodněním karoserie, ta byla zcela plná…



Kultura VIDEO

11.06.2011

Nějaká kultura musí občas být. Včera jsme byli s Hanou a Helenou na třech mušketýrech. Bylo to velkolepé představení s pěknými melodiemi, dobrým výkonem herců a s mnoha triky. Tak třeba když Dartaňan vyznává lásku Konstanci a slibuje, že se že se neprodleně vydá se třemi mušketýry do Anglie a přinese onen královnin šperk, je po stranách jeviště filmový záběr ženoucích se koní- opravdu pěkné. Po divadle jsme se stavili u Jany v Kolkovně, kde jsme si dali každý tři vína, (muselo se čekat na poslední autobus do Lhoty) a těchto devět skleniček nás stálo tisíc korun. Shodou okolností u stolu seděl osamocený pán. Posléze jsme zjistili, že to byl němec z Mnichova a dali se sním do řeči. Stále kroutil hlavou nad skutečností, že Praha je mnohem dražší než jeho hlavní město svobodného státu Bayern, Mnichov. Ano, Praha je jedno z nejdražších měst na světě. Tak nevím, zdali mám být pyšný, či ne….





Co to bouchá?

10.06.2011

Právě mne oslovila paní sousedka. V noci, když její syn Petr přišel domů z hospody, měli na zahradě dva berany. Jeden okusoval zeleninu a druhý šeřík. Jako mezihru do sebe naráželi hlavami. Pořádně to bouchalo. Petr vlítl k mámě a ptal se: ty jsi si pořídila berany? Jistě že ne, porazili plot od pana Hlušičky a již měli posvícení. Potíž je v tom, že ke mně mají také takový něžný plůtek a kdyby se jim chtělo, jsou u mě. Tak se mám na co těšit.





Divadlo Hybernia

10.06.2011

Dnes jdu s Hankou a s Helenou na tři mušketýry do divadla Hybernia. Ani jsem nevěděl, že tam divadlo je. Alespoň mi to před rokem 1968 nikdo neoznámil. Pajda půjde zase k Mileně a Vaškovi, což je pro něj otrava, ale když tam je, tak se chová slušně a čeká. Má to v hlavě zakódovaný, protože když ho chce Milena třeba jen pohladit, pojme podezření a netroufá se k ní přiblížit.

Dnes dostal od Evičky nový šátek, tak se byl pochlubit v hospodě. Účastníci výletu do Slovinska již delší dobu urgovali, že musí mít na cestu nový! Má tedy modrý s červenými kytičkami.



Spořilov

10.06.2011

Včera jsme se sešli s Hanou a Helenou u Jany na Spořilově. Jel jsem trochu dříve abych se projel známými místy. Mnohé se změnilo, ale starý Spořilov zůstal nepozměněn. Pouze celé okolí, které bylo v době mého dospívání pouhými loukami, je zcela jiné. Domky řadové, doplované a i jednotlivé vilky jsou obklopeny dálnicemi a za nimi je zcela jiný svět. Jana má již dokončenou přestavbu domku, a má dole takový pěkný výměnek. A moc hezky zařízený. Pohostila nás, pokecali jsme si a zase se rozjeli k domovům. Hodně na mne zapůsobila ukázněnost řidičů na Pražském okruhu a na dálnici kolem Chuchle a pak směrem na Cukrák! Nebo jsem měl stěstí?





Život

09.06.2011

Někdy se člověku nic nedaří. Mám zrovna takovou fázi. Kam přijdu, tam udělám malér. Jestli mám pravdu nebo ne, komu na tom záleží. Je to tím, že starý lidi řeknou vše naplno. Nebo se dusí a pak to vyřvou. Takže je to asi jednoduše život. Venku se ochladilo a vyhrožují nám přívalovými dešti, tak je nálada pod psa…



Horečka zvaná BIO

08.06.2011

Včera jsem se díval na ZDF na takové známé talk show s Markus Lanz. Je to jeden z nejoblíbenějších moderátorů v německých televizních vysílačích. Během debaty se sedmi chytrými lidmi se došlo k závěru, že horečka zvaná BIO může mít za následek EHEC. Jak to? Byly doby, kdy vědci oběvili umělé hnojivo a zachánili staticíce lidí před smrtí hlady. Nějakou dobu se spokojeně žilo, a pak se dostavily následky. Třeba takový zázrak zvaný DDT byl zakázán a jiné věci. V dnešní době obchodníci objevili nový nevídaný zdroj: BIO potraviny. Kupovat takové potraviny je otázka důvěry. Já je nekupuji. Jednoduše nevěřím, že to opravdu BIO potraviny jsou. Nicméně je jisté, že se najdou farmáři, kteří se touto cestou dali. Co zásadního museli udělat? Samozřejmě, vzdát se umělých hnojiv. Musí tedy používat hnojiva přírodní a v tom je problém: již slovo hnojivo pochází od slova hnůj a hnůj je to co prošlo nějakou "řitní dírou"! Jedná se tedy o hovna. Proč neobrátit výzkum a hledání zrádného EHEC tímto směrem?





Po bouřce

07.06.2011

Tak jsme tu měli bouři jako hrom. Vzduch je vyčištěný, ale mraky se stále honí. Dnes jsme byli zase v Měříně plavat, je to opravdu bezva. Jinak jsem se dozvěděl, že Švýcaři nedávají turistům silniční známky na týden, či měsíc ale pouze na rok. Kamarád tam jede na dva dny se podívat na urychlovač částic a musí si koupit známku na celý rok. To mi připadá dost hloupé. No jo, do Švýcar bez peněz nelez!!

Chrpa

05.07.2011

Zavři oči a představ si léto! Co vidíš? Lány obilí a v něm chrpy….chrpa



Zvířátka hodná a zlá VIDEO

05.07.2011

Hospodou zavládl nový duch. Tomášovi pejskové se mají k světu. Protože jsou to ještě miminka, jsou starousedlickými pejsky akceptována avšak s jistou dávkou nelibosti. Jedině jejich maminka, co tu včera také přišla si je drží pěkně od těla. Ani se jí nedivím, již je odchovala a odkojila a tak ať jdou světa. Ještě aby se o ně musela znova starat. Je to v přírodě docela jednoduše založené…



Vrtulník

03.06.2011

Včera v noci nám tu neustále stál na nebi nejméně hodinu vrtulník. Ani se nehnul. Ráno pak zase. U jezera jsem se dozvěděl, že hledali dědu, který se ztratil s chodícím vozíčkem. Tady se ten přístroj jmenuje "Rollator". Ani nevím jak se to řekne česky. Představuji si, jak mne hledá vrtulník s tepelnou kamerou když se ztratím při jízdě na kole s Pajdou. No, nejprve by mne musel někdo postrádat.





Vatertag

03.06.2011

Jakoby by si nebe dva dny šetřilo krásu na tento den. Státní svátek křesťanského původu dokládá na nebe vstoupení Ježíše Krista. Všeobecně se však slaví Vatertag. Dva dny zimy a nepěkného počasí se tento den provalilo v tak krásné podnebí, jaké stojí jen v dětských, obrázkových knížkách. Svěží vánek, slunce naplno, jiskrný vzduch. Paráda. U jezera bylo tak nerváno, že si to ani pamětníci nepamatují. VIDEO

Léto

01.06.2011

Tak máme dnes červen a je zima, že si musím zatopit. Zítra má být lepší počasí, je tu svátek a tak jsem zvědav. No, u toho grilu bude stejně teplo. Hlavně ať neprší, aby rybářům přišlo dost lidí.....