Dienstag, 3. August 2010

Deníček® Červenec 2010

Myšlenky o tom, co život přináší



Záclonky

31.09.2010

Dnes se znenadání ozvala Jiřina: hele, my přijedeme, mám tady ty záclonky. No, nechtěl jsem se pídit o jaké záclonky jde, jak známo, vše stejně okamžitě zapomenu tak co se ztrapňovat. Můžeme tam přespat? Souhlasil jsem. Povídám: kup po cestě knedlíky a položil telefon.A hele, jak se to uzený od sestry hodilo! Hned jsem se dal do vaření, knedlo-zelo-vepřo, Tomáš je totiž velký jedlík a je velice spokojen, když má plné břicho.

Sotva vystoupili z auta, hrnula se Jiřina do pokoje a počala rozdávat pokyny: tady mi Tomíku přiděláš ty tyčky a počala mít okna. Co to je vlastně za záclonky, chtěl jsem vědět, dívajíc se na Jiřinu. To jsou záclonky, co tady chtěla Anička mít, a protože to již nestihla tak jsem je tu pověsila já. Tak a mám to. Ve všech oknech chalupy visí stejné záclonky, jak to Anička chtěla…..FOTO

http://arnovales.blogspot.com/2010/08/zaclonky.html



Toulavý den

30.09.2010

Včera jsem měl takový toulavý den. Při cestě lesem mě odchytla Irena, které jsem dal obrovský hrnec na zavařování, který si koupila moje maminka a snad ho ani jednou nepoužila. Dostal jsem pivo, domácí pizzu a čtyři sklenice okurek, které jsem sotva donesl domů. V té chvíli mi volala sestra, že koupila v Davli uzené a veze mi ho. Mimo masa si přivezla uzený ovar, ke kterému jsem neměl doma chleba. Říkám: nekupuj mi to uzené, víš že ho nejím! Ty ho nejíš?, divila se. Posledně, když jsi mi ho přivezla a já zrovna jako teď tě upozornil, že ho nejím, tak jsi řekla dej ho Tomášovi, zítra přijede! Pak jsem se vypravil do Mníšku a po té, navštívil kámoše při stavbě. VIDEO Pak jsem projel celou cestu mého dětství až do Líšnice. Následovně při odpolední procházce s pejskem mě pozval soused na jednu sklenku vína a ukázal mi své království a nakonec jsem skončil v hospodě u plátna na atletice. Jak píši toulavý den….





Nový jídelní lístek jídelní lístek

29.09.2010

Dnes jsem se zabýval psaním nového jídelníčku pro Tomáše. Ani jsem se nezmínil, že se k nám zase vrátil, akorát Janinka šla asi stanovat pod jiný stan. No, to samozřejmě není náš problém. Hlavně že tu máme zajištěnou hospodu, až se k nám vrátí Irenka. Již se chystáme, že postavíme růžovou bránu a vyvalíme koberce a snad i sud. Za tu dlouhou dobu bude jistě žíznivá…..





Kdopak si s ním hrál?

28.07.2010

Na cestě do Bublavy a zpět jsem zažil prapodivné příběhy s mojí navigací. Neustále mne hnala na polní cesty, do hlubokých údolí a přes hornaté pahorky a vůbec se chovala divně: ažbudetemociudělejtepřepočítávámobraťtesedoprotisměru. Byl jsem na tu elektronickou Zuzanu tak naštvaný, že jsem jí sprostě nadával. Naštěstí jsem byl neustále v hlubokých lesech a Pajda ten spí na zadním sedadla.

Když jsem se pak vracel v neděli zpět, za žádnou cenu mně nechtěla pustit na dálnici, přestože jsem ji u Plzně doslova tušil. Najednou jsem byl v Rokycanech a tak jsem se rozhodl, že pojedu podle silničního značení, což jsem již dávno zapomněl a když jsem byl konečně na dálnici, zase mne hnala Zuzka zpět: připrvnímvýjezduopusťtedálnici. To bylo již docela dost a tak jsem na jednom parkovišti zastavil a podíval jsem se na tu protivnou holčičku: bylá celá rozladěná, dálnici měla nastavenou jako překážku a mnohé další! Které z mých dětí se v tom šťouralo?



Amfiteátr LOKET VIDEO

25.7.2010

Velké události vrhají stíny do budoucích dnů. Tak to bylo s návštěvou v Bublavě, kde je kamarádka, jak jsem již psal ve vyhnanství. Její zeť Marek totiž přestavuje celý Spořilovský dům a tak tam vegetuje i s dcerou a třemi vnoučaty.

Jana ale zakoupila lístky na letní festival ve městečku Loket, kde před kulisou krásného hradu byl vybudován amfiteátr. Ten večer hráli od Verdi Nabucco. Do poslední chvíle, tedy tak ve čtyři odpoledne jsme byli přesvědčeni, že představení odpadne, neboť stále lilo. Ale od šesti se vyjasnilo a my měli při představení hvězdnaté nebe. Akorát jsme byli celí vyplesklí z paní pokladní, neboť nám tvrdila, že představení trvá od devíti do půl jedné a že budou dvě přestávky. No, přestávka byla jen jedna a koncert skončil v půl dvanácté!! Jak může dávat personál tak pochybné informace. Když jsme jeli v noci domů, sebrala Jana na botu kus drátu a ten harašil, neboť drhl po silnici, že jsme mysleli, že nám upadne kolo. Jako vždy, když naviguje Jana jsme zabloudili, ale to je právě ta sůl, která v každé polívce chybí.

Pajda čekal v Bublavě, měl tam šikovného pejska Oskara, který se mu líbil, ale nechal se utěšovat v žalu, že jsme odjeli jen od Marka. Byl to příjemný víkend…..







Jarda z Davle VIDEO

22.07.2010

V úterý přijel na Lhotu Stříbrnou Jarda. Přijel z Davle. Eva řídila a kamarád se docela ladně vyhoupl o jedné berli a zaujal místo, které jsem mu předem určil. O Jardovi vyprávím skoro neustále, všichni v okolí o něm vědí, avšak asi jsem ho jaksi zahalil do tajemství bájí a posléze v jeho existenci ani snad nikdo nevěřil. A najednou tu seděl: pohrdlivě ironický úsměv, zdvořilý tok uctivých slov a tvrdé reprodukce amerických Country a Rock´n´Rollů, vše doprovázené bezvadnou kytarou a zarámovaného Mirkovými houslemi, změnilo palouček před hospodou v prérii plnou vyjících kojotů a kovbojů a překrásných žen. A nechyběl ani tvrdý alkohol, takže se dolar točil, Tomáš, co si na nás vzal klobouk bral i zlaté nuggety či prach. Teprve když se nám všechna váha přelila z peněženek do hlav počali jsme uvažovat o tom, že půjdeme domů. A opět někdo našel trochu toho zlatého prachu a bylo zase co pít. Nejkrásnější heslo dne pronesl Toník: Kluci, já jsem tak krásně vožralej…..



Naladit kytaru?

20.07.2010

Jak naladit kytaru, když máš po ruce jen PC? Takhle to je jednoduché že?





Doga a jiní utečenci

20.07.2010

Před hospodou rostou břízy. Je jich tam několik a zaclání trochu ve výhledu na pěkný palouček. A pod těma břízami je již hodně dlouho něco, co se podobá velkému stolu a dvěma lavicím. Nikdo z nás tam nechodí, já tam nebyl ani jednou. Ale jsou lidé, kteří tam chodí stále. Jako například páreček neznámých chatařů, s dogou a jednookým jezevčíkem. Doga je asi metr třicet vysoká a nebylo by na věci nic zajímavého, kdyby si vždy nestoupla na stůl. Takže stůl, na něm stojí doga a dva půllitry piva. Jezevčík je vždy pod lavicí. Doga slintá, takže je svou obrovskou tlamou permanentně spojena s povrchem stolu takovou dlouhou slizkou nití. My před hospodou pod slunečníky se nad tím rozčilujeme a jeden posílá druhého, aby těm lidem něco řekl. Nikdo si netroufal ani Robert ne! Pak jsme to řekli Milošovi. Ten to vyřídil hladce. Řekl jednoduše, aby si našli hospodu, kde je běžné, že psi lítají po stolech, u nás se to nedělá.

A kdo ještě utekl? Dva krásní mladí koně přiběhli od Kytína a nasměrovali si to do Mníšku. Venca mával na auta, aby jeli opatrně, ale kam až koně doběhli, či čí to byli to zatím nevíme.







Jak se starat o přítele…VIDEO

18.07.2010



Na pozvání krále Písku se dostavili všichni, i Jana se odvážila z daleké Bublavy, kde je momentálně ve vyhnanství. V pátek jsme se po čase zase slezli v hospodě, při čemž si Jana sedla na lavici, takže jsme přišli o divadlo "Spadla židle".

V sobotu pak jsme seděli na Pískách a král písků ohrožoval naše životy starodávnou helmou na hlavě a koštětem-samopalem, kterým se plížil zahradou a střílel: pic pac, padni trefil jsem se! Přišel i syn Tomáš s kamarádkou a přivedli sebou mladého Jacka, moc hezkého pejska. Starý Jack hodil pohled a Pajda se dal do práce. Neustále dával najevo, že ta zahrada patří jemu a starému Jackovi. Samozřejmě to leží na naší, lidské a nemravné fantazii, že nám tento psí akt připomíná něco jiného.

Nicméně po delší době, když jsem to již nemohl vidět, jsem odnesl Pajdu do auta. A nyní začala pro starého Jacka práce. Dělal to, co za něj dělal mladý kamarád. Tak jsem Pajdu zase pustil a starý dobrák, černý labrador Jack si oddechl. Pouze rozdával očima povely.

Pajda byl tak vyřízený, že se sotva dobelhal do domu a navíc kulhal. Byl to velice pěkný večer, za všechny ještě jednou děkuji…..





Bouškovi VIDEO
16.07.2010

Včera nečekaně zavolali Bouškovi, Zdeněk a Ivana. Chtěli se sejít někde v Davli, ale protože stáli na smíchovském nádraží, nasměroval jsem je na 321 a coby dup byli na Stříbrné Lhotě.

Pokecali jsme si, stavili jsme na Skalce u našich moravských kameníků, pak ve Voznici u Píseckých a nakonec v hospodě za domem. Bylo to fajn….





Moudrosti, aneb Marie měla narozeniny VIDEO

14.07.2010

Vedro je čím dál tím větší. Na věci, že má Marie narozeniny to nic neměnilo. Jídlo bylo z horkého stolního grilu, každý si upekl a uvařil, co hrdlo ráčilo. Bylo mimo jiné, výborné červené víno ze švýcarských svahů a vinohradů a byl malér, že se Zdeněk rozhodl pít červené. Tím mne totiž dost naštval, protože na mne zbylo méně. Avšak vinný sklípek chaloupky u lesa je asi zázračný. Víno totiž nedošlo. Největší atrakcí večera bylo, když si Zdeněk vylomil dva zuby při pití sodovky. Následovala přednáška o genově bohatých lidech! Originální rčení: Bohatství musíš mít v genech, jinak jsi chudý milionář!








Plavec

12.07.2010

Jezdím skoro každý den do Voznic, kde se uvelebím na zahradě a každou chvíli se jdu vykoupat do rybníku. Pajda běží se mnou. Na posledním schodu čeká až ho vezmu do náruče a donesu až tam, kde stačím a pak plave ke břehu a skutečně tu chladnou lahodu vychutnává.

Posledně přišli kolem břehu až k naší brance manželé s černým labradorem. Pajda šílel radostí, běhal po břehu, ale do vody si netroufl. Pak si ale dodal odvahy a opravdu do vody vlezl a plaval k černému kamarádovi. Labrador se také radoval a tak když k němu Pajda doplaval, srdečně mu dal packu na hlavu, čímž Pajda zmizel v hloubi. Tak s tím pejsek nepočítal. Rychle vyplaval a zdrhnul na zahradu…





Němec

12.07.2010

Byl jednou jeden německý děda. Jednoho dne se vypravil se svým autem do Penny. Protože měl ve voze Pejska, který by rozloučení třeba na pět minut těžce nesl, a protože bylo skoro 36 ve stínu, odstavil auto na skoro prázdném parkovišti nesprávným způsobem. Postavil auto do stínu podél budovy a ne proti budově, jak ukazovaly bílé čáry. Zabral tím dvě parkoviště pro postižené, přičemž zanechal asi deset volných.

Při návratu byl osopen mladým mužem, pokydán sprostými slovy a nějaká omluva, že to bylo kvůli pejskovi neplatila. K mladému sportovci se přidal zdatně vyhlížející pán a tak na Němce řvali, až jim jinak opuštěné parkoviště, oplácelo ozvěnou. Proč se tak udatně rozčilovali, když byli viditelně zcela zdraví, Němec nepochopil.

A měli pravdu, jaký pak pejsek, jaký pak stín? Byl to Němec, poznali to podle německého čísla na voze….







Mladá Boleslav

08.07.2010

Tak jsme tu měli dva svátky. Pondělí a v úterý se nemuselo do práce. To byl samozřejmě důvod pro důchodce se radovat. Ve středu ráno měli propustit Jardu z nemocnice, okrášleného novou kyčlí. Nabídl jsem se, coby majitele velkého auta, neb jsem měl dojem, že bude muset být transportován v leže. Nakonec však Jardu pustili již úterý, což jsem uvítal, protože ve svátek není takový provoz.

Bylo domluveno, že až se vrátím s Jardou a Evou do Davle, dojedu kolem Sázavy k Miládce, která nám uvařila oběd. Jak dohodnuto, tak se dělo, ale po cestě kolem Sázavy se strhla prudká bouře, stromy ztrácely větve a voda v řece se zběsile vlnila, jednoduše horor. Když jsme dojeli zpět k Chýši, odháněla Eva vodu z terásky a Jarda stál ve dveřích a hlásil slogan pražských tramvajáků: jsme bez proudu!!

Jak já ten oběd ohřeji, lamentovala Miládka při hledání svíček. Pak si ale děvčata vzpomněla, že mají plyn a tak jsme u romantického osvětlení poobědvali.

Při návratu do Lhoty jsem zjistil, že také jsme bez proudu. Ovšem za deset minut ho zase zapnuli.

Včera večer mi Zdenek vyprávěl, jak uhodilo do Písků. Byl na zahradě, před ním stálo železné kolečku a do něj to bouchlo. Zdeněk říkal, že viděl jen světlo a slyšel zpěv překrásných andělů. V chatě zjistil, že to odnesl přijímač na televizi. Tak se dívali ten večer na nahrané pohádky….





Napadení Švédy VIDEO

05.07.2010

V neděli jsme byli, my občané Mníšku a okolí vystaveni útrapám 30tileté válce. Mimo toho, že jsme byli napadeni Švédy, bylo obrovské vedro.

Císařská vojska měla pod zámkem postavený tábor a čekalo se na zlato z Prahy, které se mělo na zámku schovat. Ovšem, nebyli by to Švédové aby na ten trik nepřišli. Zatím co se opojení vojáci císaře radovali a nechali tančit krásné ženy, (na to, že byly z 30tileté války, vypadaly dost zachovale) napadli tábor vojska švédská a již začalo peklo.

Naštěstí měl starosta Digrín větší vliv, než se všeobecně čekalo, neboť se po válce obyvatelstvo mohlo v klidu rozejít a celý verdikt se obešel bez vypleňování soukromých statků a znásilňování mladých a krásných místních dívek.



Před válkou

05.07.2010

Ještě než propukla válka, byl jsem s Pajdou na výzvědech. Před zámkem se to hemžilo mezi stany polehávajícími vojáky a pochybnými ženskými, které asi za každých časů podobné akce doprovázely. Sotva si Pajda vlezl pod dělo, vyrukovali vojáci z třicetileté války s digitálníma fotoaparáty a počali pejska fotit: jéé, ten je hezký…

Když se pak Pajda chtěl podepsat na šestihranný stany, což bylo mnoho práce, tak počali nadávat jako Švédové..





U rybníka

02.07.1020

Dnes jsem zavčas stával, vzbuzen sestrou, abych mohl vyzvednout Karla v Praze po oční operaci. Dostal novou čočku do oka, za tři neděle ji dostane do druhého oka. Pak jsem se válel na zahradě u voznického rybníka, ke kterému má Kája vlastní přístup.

Ležím si tak na louce, perfektně posekané a pozoruji klid. Jak se tak dívám tak vidím, že jsem se mýlil, ba ano ukrutně, ležel jsem na staveništi. Po posekání trávy snad skoro okamžitě vystrčí růžky květy jetele a i pampelišek. Plno včeliček tu pilně pracovalo, mravenci se honili sem a tam, mušky se rojily a jiní brouci konali svou povinnost. K důvěrné zvukové kulise, kterou znám z dětství, občas po hrázi přejelo auto a křik kluků koupajících se na samo domo voru, vrátil čas o desítky let zpět. Pojednou jsem zpozorněl: hele vole, dělej do prdele skoč tam, pojď do vody vole….

Myslel jsem si, že používání slova vole je již dávno minulostí. Takový vůl již dávno není nadávka nýbrž zdůraznění něčeho, co právě říkám, že je to důležitější, než to důležité skutečně je! Chápeš to vole??

Tím jsem si vzpomněl, jak jsem byl s Janinkou v Německu, že se mne po dvou hodinách mezi Němci, kterým nerozuměla, ptala: Arny, co je to Scheisse? Nooo, Jano, víš, to je takové české VOLE…..





V sobotu 3. vypukne válka zde

01.07.1020

V sobotu kolem jedenácti hodin dopoledních vypukne v Míšku válka. Švédové zaútočí na Mníšecký zámek a čas se na chvilku vrátí do období třicetileté války.

Protože se pravděpodobně zámek ubrání, můžeme pak v neděli navštívit zahradní slavnost- zde

Také si můžete přečíst Pohádkový příběh zámku v Mníšku zde



Oslava července

01.07.1020



Tož, nevím koho to napadlo, ale najednou se to domluvilo. Byl jsem na náměstí, kde jsem chtěl vyměnit košile, ale ti Vietnamci mne posílali ze dne na den. Tak jsem jim ty dvě košile a boty s podrážkou jako papír hodil pod nohy. Již se u nich na náměstí v Mníšku nestavím. Vzápětí jsem potkal Ríšu jak s kamarády zvelebuje náměstí a tak se ptám, jak se má? Ale, jsem otrávený, nemůžu nastartovat auto. Dokonce mi jeden pán pomohl, ale já su asi úplný debil, mně se to nepovedlo. Sedl jsem si tedy do jeho auta a mně se to také nepovedlo. Tak jsem kluky pozval na večeři, přišla ještě Zuzka s Milanem a Toník s Mirkem. Docela povedený večer. A tak jsme slavili až do července, do skoro rána bílého. Dnes se léčím…..