Samstag, 29. Dezember 2012

Říjen 2011


Deníček Říjen 2011

Myšlenky o tom, co život přináší…..

Zase doma

31.10.2011 18:23

Vyjel jsem v sobotu ze Lhoty za sluníčka a tisíce barev podzimních stromů. Stříbrná Lhota dělala opravdu čest svému jménu. Jakmile jsem však přejel Brdy, dostal jsem se do mlhy, která trvala skoro k hranicím. Pak ale oslňovalo slunce báječnou barvu podzimu- nádhera. Doma bylo a je vše v pořádku. V neděli jsem byl s Hankou ve Spessart-Terme, báječná slaná voda se všemi možnými atrakcemi. No a dnes jsem uklidil doma, dvakrát jsem byl s Pajdou na kole, není tu nic nového až na to, že sem tam někdo umřel, ale takový je život....

 

Návrat

28.10.2011 13:42

Tak jsem právě přišel od Míli, kde jsem byl pozván na oběd a nanosil věci do auta, abych ráno mohl vyjet bez velkého stresu. Akorát naložím věci z lednice, přenosnou paměť a, v našem věku se to již dá říci, všelijaké pilulky. Večer se jde ještě jednou do hospody, ale jelikož tu je svátek, (založení 1. republiky) asi se moc kytar nesejde. Já si ji neberu, mám ji již zapakovanou. Je tu již opravdový podzim, zamračeno a jen 9 stupňů. Právě jsem mluvil s Pepou ve Frankfurtu a ten říká, že je tam teplo a svítí sluníčko. To by bylo dobré, chystám se v neděli s Hankou do Spessartu do termálních pramenů. Tak šťastnou cestu….

 

 

S podzimem přichází blbost!

24.10.2011 13:11

Že jsem nechal spálil motor od vodárny jsem tu již psal. Že právě měla pumpa dva měsíce prošlou zárukou také. Že mi při demontáži pomáhal Zdenek také. Ale nezmínil jsem se, že mi kámoš z Písků poradil, že bych si měl nechat nainstalovat tepelnou pojistku. Pan Baláš to prý určitě umí. Tak se stalo. Pan Baláš přišel, vzal si papíry od nové pumpy a druhý den se u mne stavil a vysvětlil mi, že ten motor takovou pojistku již má. Řekl a odešel. Ve mně počalo klíčit strašné podezření. Vlezl jsem do popelnice, kam jsem odhodil návod na starou pumpu abych si ho pročetl. Musel jsem do ní lézt po kolenou, protože to co hledáme je vždy na tom nejméně dostupném místě. To je zákonité. Když jsem návod přelouskal, kdež byla zmínka o té tepelné pojistce, skočil jsem do auta a jel do popelnice pro tu starou pumpu. Byla tam. Odvez jí domů a strčil kabel do zásuvky. Pumpa fungovala. Píši to tu proto, že si o tam již povídá celá vesnice a tak nemám co zatloukat. Blbeček..tak mi říká kamarádka Míla!

 

 


Zácpa

21.10.2011 16:55

Ve čtvrtek si děvčata rozmyslela že si k pobytu v Praze přidají jeden den. Po kraji se od rána rozléval sluneční svit a tak se dámy vypravily do Prahy. Večer přijel do hospody Jarda s Evou, já udělal trochu reklamy a Milan také. Mejdan se opravdu povedl. Annabella také přišla a dokonce jsme si spolu zazpívali. Neměli jsme tušení, že mi doma protékal záchod. Pumpa tím pádem hodiny táhla vodu ze studny a žumpa se zcela naplnila. Motor se spálil! Ráno, tj. dnes jsme byli bez vody. Hláška kterou Annabella pronesla mne rozesmála: celou dobu tu mám zácpu a když konečně musím, tak neteče voda!!

Koupil jsem novou pumpu a Zdenek mi ji pomohl vyměnit. K zlosti bylo, že ta stará měla právě dva měsíce prošlou záruku….

 

 

V údolí Ascalony

21.10.2011 16:55

Včera jsem měl cestu na Pleš a jelikož se čekal Jarda z Davle, vzal jsem to přes Čisovice, neboť ty byly dlouho neprůjezdné, tak abych mohl přítele varovat. Vesnice průjezdná byla ale já to vzal přes Bratřínov na Malou Lečici a tu jsem objevil nápis Ascalona. Pro každého trempa věhlasné jméno. A tak jsem tam zajel. Cesta polní vede až říčce Kocábě do malebného údolí s poměrně velkou loukou. Parádní místo a když je člověk mladý, může tu nalézt celý svět…

Pajda

20.10.2011 12:03

Včera jsem byl s Pajdou na operaci. Měl takovou velkou bradavici v podbřišku a tak mu ji paní doktorka vyndala. Měl lokální umrtvení a byl moc statečný. Dokonce měl tři stehy. Dnes večer přijede Jarda na Lhotu a tak se bude hrát rokenrol. Annabella s Marií se rozhodly, že tu ještě jednu noc přespí a tak se možná také staví. Škoda, že nemají v hospodě klavír…

 

No a dopadlo…

19.10.2011 12:54

…to tak, že děvčatům autobus neujel ale na zastávce U lihovaru, jednoduše nezastavil. Dojet jsem pro ně nemohl, měl jsem večer vínečko. Naštěstí syn neteře měl sebou nějaký telefon a vyčetl, že jede ještě jeden autobus ale pouze na náměstí v Mníšku. Tak se flámovalo a já pro ně dojel.

 

Děvčata

17.10.2011 18:27

Včera přijely Annabella s Marií. Navigace je vedla přes Plzeň a to mi právě došlo, že aktualizovaná mapa Česka je tam zvlášť, a musí se tím pádem zapnout. Je to moje stará navigace, kterou jsem dceři přenechal a zapomněl jí to říci. Dnes jsme byli na Spřilově, ukázal jsem holkám rodný dům kde jsem vyrůstal, byli jsme na obědě a pak navštívit Janu. Holky si nemohly vybrat a nakonec to dopadlo tak, že Marie si dala biftek s knedlíky a Annabella s bramborem. Hned jsem viděl kuchaře v kuchyni, jak se nad tím pošklebovali. Pak jsem je vysadil u národního divadla a přenechal je osudu. Posledním autobusem se chtějí vrátit. To jsem zvědav jak to dopadne!

 

 

Kdo sežral Pajdovi papání?

16.10.2011 15:33

V sobotu přijeli Tomáš s Jiřinou a Lukáš. Nejprve jsme si dali Drobečkovy jitrnice a pak se dali společnýma silami do zahrady. Měl jsem v úmyslu zůstat doma, jako to dělám vždy, ale Drobeček mi volal, že tam je brácha a že je musika a tak jsme tam šli. Ono totiž jít s Tomášem do hospody je dost drahé, neboť pije víno, jakoby to byla voda. Přišli také Robert a Irena a povídali, že byli na Kokoříně. To neměli dělat, to si na Tomáše nalítli. Ve finále seděl Tomáš vedle Roberta učil ho znát české hrady. "A zdalipak víš, vole, proč je ten první sloup kulatý a ne hranatý jako jsou ty jiné?" No pan inženýr se nenaštval, neboť i on tohoto citoslovce (vole) také často používá a debata se drala do hloubky až tam, kde se již obyčejná slova nedají spisovně vyslovit. Nakonec jsme šli domů. Tomáš si vzal snad ještě jednu láhev vína, já zalezl do postele a ráno jsem našel krabičku s Pajdovým žrádýlkem prázdnou. Povídám: "co jste s tím dělali?" no Tomáš to ještě večer s rohlíkem snědl. Povídám: proč je tedy ten první sloup kulatý? No aby odrážek střely!!

 

 

Hurá

14.10.2011 18:15

Dnes jsem byl u Zdenka, dával jsem mu školení na počítači, ale protože Jana neustále vařila, asi si toho moc nezapamatoval. Já si zato dobře zapamatoval ty výborné řízky. Byly dělané z vykostěných kuřecích stehýnek a to bylo moc dobré. Dokonce tak moc, že Pajda snědl také talíř. Když jsem se vracel s pejskem z odpolední procházky potkali jsme u hospody Mílu a ten měl pro Pajdu novou odrazovou vestu, aby ho nezajelo auto a to je docela dobré, protože on se stále toulá a teď je již brzo tma. Nakonec jsem si naladil na satelitu Country rádio, což byl můj sen. Hraje, to je paráda. Na mém setoboxu (receiver) je na pozici 289 Takže ahoj radio

 

Vepřové hody

14.10.2011 15:56

 

Čtvrtek, pátek, sobota pořádají v hospodě vepřové hody. Včera jsme se sešli, já si dal jelítko a bylo velice dobré. Navíc má Drobeček dobré zelí, to je, jako bych ho vařil já. Pan účetní Čermák zase dominuje a dělá Petrovi velkou hlavu, jestli se zásadně něco nezmění, tak budeme mít po hospodě. Dokonce si vyskakuje i na mne. Nelíbil se mu můj jídelníček. To je zajímavé, co zla dokáže nadělat jeden člověk. Jinak budu mít návštěvu, zítra přijede Tomáš a Jiřina a v neděli Annabella s Marií. Jak to vidím, budu muset jet na nákup.

 

Zajímavost

11.10.2011 17:01

Věčný oheň VIDEO

Ďábelský oheň ČLANEK

 

Ať má dušička pokoj

11.10.2011 16:35

Stále tu mám na zahradě nedodělanou kanalizaci. Nejraději bych to již zapojil, ale neproběhla ještě kolaudace. I umanul jsem si, že si ji jednoduše zapojím, neboť spodní část blíže k Mníšku je již funkční. Na to jsem ale potřeboval mýt jistotu, že ode mne teče pomocí gravitace tímto směrem, nebo zda-li neteče dolů k otočce autobusu, kde je postavěná pumpa která čerpá odpad do mírného kopečku. Jediná možnost jak to zjistit byla, otevřít poklop na silnici a do mé kontrolní šachty nalít vodu. Jak vymyšleno, tak uděláno. Jelikož nám to s Mílou nešlo otevřít, zastavil mladý muž ze statku a pomohl nám. No, má kanalizace má spád k autobusu a tím pádem musím stále čekat. Celou akci ohodnotil Míla slovy: teď má dušička pokoj…

 

Obývák

11.10.2011 16:18

Nastal čas topení. V obýváku mě již léta štve skutečnost, že instalovaná dvě tělesa vedle sebe jsou prakticky zastavěna gaučem. S ohledem na velký doplatek za plyn, který jsem nedávno měl, jsem se rozhodl, že něco změním. Odstěhoval jsem jedem gauč do přístěnku, kde se dá v létě sedět a grilovat a ten velký gauč postavil na jeho místo. Celý den jsem novou sestavu obdivoval. Jen Pajda tomu nemohl přijít na chuť. Nastal první večer u televize na gauči a bylo po parádě. Televize byla daleko jako bych se díval k sousedům a Pajda lezl z gauče, který byl teď u krbu na křeslo a byl nešťastný. Nešťastný jsem byl i já a tak jsem to dnes zase všechno předělal. Akorát jsem postavil gauč dvacet centimetrů od topení. No, nemohlo mě to napadnout hned?

 

Zase u hospody

9.10.2011 17:54

Byl jsem u sestry ve Voznicích a zase mi utekl Pajda. Kde jsem ho našel? No přeci u hospody, kde jsem v životě nebyl. Nevím co ho tam láká a kudy utíká, ale toulal se tam, šel si po hlavní silnici, jakoby přicházel z Dobříše. Tonda mi večer říkal, že jeho Matýsek přišel jednou až z Dobříše na Roviny. Trvalo mu to necelou hodinu. To by mě zajímalo, zda by Pajda našel cestu až do Frankfurtu. Jel ji již nejméně tisíckrát.

 

Ve dvou

7.10.2011 14:43

Seděl jsem včera v partě dobrých známých a pozoroval to štěstí pospolitosti. Takový lidský pár dokáže skoro všechno. Když od-bouří mladá léta a pár je stále pohromadě, počnou léta tvořivá. Důležité je, aby bylo co dělat. Na chatě na baráku, aby byly společné zájmy, aby řeč nevázla a nebo aby ticho ve dvou bylo příjemné. Vždy jsem toto vše bral za samozřejmost. Dělali jsme si jeden druhému radost, chválili jsme si vykonanou práci, nebo lamentovali, že to či ono ještě není uděláno, byla to jednoduše pohoda. Byly i hádky a v zápětí usmíření. Když pak jednoho dne jeden z páru navždy odejde nastane neskutečné prázdno, které se nedá zaplnit. Někdy se dá ta hluboká pustota zasypat pískem, ale vítr jej vždy opakovaně vyfouká. Vysvětlovat to někomu, kdo to nezažil je zbytečné. A tak nám, co tu zůstali, nezbývá nic jiného, než se těšit s těmi, co to štěstí stále prožívají..

 

 

Zmatek

4.10.2011 17:48

Dnes, úterý ráno jsme se vypravili s Mílou do Měřína že půjdeme plavat. Cestou jsme vyzvedli Janu u autobusu na náměstí. Co se však přihodilo před odjezdem byl zmatek. Nesl jsem Drobečkovi jídelníčky, vyzvedával jsem jeho prádlo abych ho dal na vyvářku, v tom okamžiku mi zvonil u branky Venca, abych mu vyfotil jak dělají u něj kanalizaci. Při focení jsem zjistil, že ho jednoduše připojili na ještě nefunkční rouru. Snažil jsem se u dělníků zjistit, co to má pan Slabihoudek za výjimku, když my všichni sedíme na nedodělané věci, ale domluvit se s dělníky, kteří očividně neměli v dětství český slabikář v ruce bylo marné. Nakonec jsem si vzpomněl a zavolal Láďovi aby se pana Slabihoudka zeptal. Ale ano, všichni se můžeme napojit na kanál..a co takhle, že by nám to někdo řekl?

 

Jak léto končí..

3.10.2011 16:56

…odjíždějí různé postavičky našeho kraje do různých končin světa. Marie a Láďa přijeli, aby zazimovali domeček, Mirek se odebral na zimní čas do Thajska, já, až budu mít propojený kanál odjedu do Frankfurtu, Tonda zase odletí do Austrálie a tak by se dalo říci, že tak malá vesnička má zastoupení v mnohých končinách. V naší hospodě se děje zásadní změna, Tomáš odchází a jaký bude jeho nástupce to Bůh ví.

Hlavně abychom se měli kde scházet. Každý si rád vylije srdce u piva či vínečka, každý se rád zasměje či nějaké drby se doví. To kdybych tu měl počít drbat, to bych se nezastavil a na to je můj deníček příliš mnoho čtený a já bych měl polízanice. Ale no jo, víte co udělala včera v hospodě ta Z….. tak se tu alespoň rozloučíme s Mirkem. VIDEO

 

Rodáci

2.10.2011 13:32

Včera jsem poznal, co to je být rodákem. Přestože jsem si udělal skoro čtyřicet let pauzu v tomhle kraji žít, neustále jsem zde vkořeněný. Včera jsem poznal hajného z Malé Svaté. Měl manželku a ta znala lidi z voznic, kde jsem také v mládí často byl. Ve finále jsem poznal mladé lidí, co chodili do Čisovic na diskotéku a znají moje synovce. Nestává se mi to jen včera, ale v podstatě neustále, jen stačí se dát do řeči s cizími lidmi.

V poledne jsem potkal u hospody Hovorkovi, již se zase vrátili ze Švýcarska. Říkají, že jedou zazimovat chalupu ale zní to divně, když je stále krásné počasí. Ano nastal podzim, máme říjen s pravým babím létem, nebo chcete-li s indiánským čili Indian Summer …

 

 

 

 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen