Samstag, 29. Dezember 2012

Listopad 2011


Deníček Listopad 2011

Myšlenky o tom, co život přináší…..

 

Compliance

30.11.2011 11:49

Pokud jste šéfem u nějaké firmy a zadáte vymalování kanceláře, a necháte si doma od toho vybraného malíře vymalovat kuchyň. Srovnává se to kontextem compliance? Ne, to je hrubé porušení zásady. A pokud si jako šéf necháte udělat rozpočet na firemní oslavu v nějakém hotelu a necháte si za odměnu darovat víkend pro dva, v tomto hotelu? To je hrubé porušení compliace. Na nějakém výstavišti si s konkurenční firmou dohodnete stejné ceny za služby či výrobky? To by stálo velkou pokutu, kdyby se toho domákl kartelní úřad. Takové školení jsme včera luštili se synem. Bylo to online školení jeho firmy. Dostal přístupné heslo do firemního počítače a nejméně dvě hodiny jsme se nad tím mořili a ve finále byl test, který musel být správně vyplněný. Výsledky o tom, jak dlouho se to syn učil a jaké chyby dělal pozorně sledoval firemní počítač. Dokonce dostane od firmy toto školení zaplaceno, jakoby pracoval. Ovšem jen jednu hodinu. To by se asi páni českých firem tomu kontextu compliace velice divili. I když: nesmím je podceňovat. Porušují všechny body compliace jakoby takové školení prodělali a dělají přesně to co se nemá!

compliace = dodržení, vyhovění, shoda, svolení, splnění, harmonie.....

 

První advent VIDEO

27.11.2011 18:59

Adventní písně jsem nezpíval, zato jsem včera v hospodě ječel jak slon. Bernd měl narozeniny a tak parta táhla do Hanau na Vánoční trh, kam mne to tedy netáhlo a večer se šlo do hospody a tam jsem táhl sám od sebe. Večírek byl docela povedený a není divu, vždyť tam byli samí dobří lidé. Musel jsem se krotit s vínem, jednak tam byl jeden policajt z Bavorska, samozřejmě mimo službu a za druhé, jsem byl domluven s Hankou na plavání do Spessart Therme a to znamená brzo stávat a řídit, je to 50 Km. Bylo to pěkné jako vždy a dokonce jsme si dali v tamějším bistru oběd. Paráda! Tak přeji všem touto cestou příjemný adventní čas....

 

Zloděj

22.11.2011 11:59

Jezdím denně kolem domečku, kde bydlí taková stará babka, která chodí po městečku s malým pejskem a je trochu trhlá. Chodí a povídá si s pejskem. No, to já dělám také, s kým si mám povídat, když tu nikdo jiný není, že ano. Jenomže teď jsem ji dlouho neviděl. Zato jsem objevil podivnou korespondenci na vratech do jejího dvora: Zloději, na tvém náhrobku bude stát, že jsi zloděj! Jiný lísteček: zloději, na tvé čelo vypálím, že jsi zloděj. Nebo: zloději, již sem nelez, už tu nic není! A na vrchol další lísteček: já už tu nechci bydlet!

Usuzuji, že babka někde něco založila a svádí to na zloděje. Nebo byla skutečně vykradená?

 

Mejdan "Radka" VIDEO

20.11.2011 16:26

No na to mohla přijít jen Radka. Volala mi, že bude mejdan. Říkám jo? A kde? No přeci u tebe! Aha, řekl jsem a jel nakoupit. Sešla se osvědčená parta a tak bylo jednoduše veselo. Kdybyste se náhodou, třeba na pohřbu, chtěli smát, tak si pozvete Radku a Mílu k tomu. To je garant k smíchu a toho jak víme nikdy nesmí být málo.

To bylo včera. Dnes jsem s těžkou hlavou stával, protože jsem byl domluven s Hankou na plavání. Byl to jako vždy zážitek. Člověk se tam neustále rve se všelijakými vodními výry a masážními tryskami. Nejlepší zážitek jsem měl ve sprše. Asi sedm starých nahých dědků se tam sprchovalo a byli u přítomni i tři chlapci a děvče snad ještě předškolního věku. Chudáčci malý měly ta stará ohanbí ve výšce očí a jeden chlapec z toho asi dostal šok, protože řval a řval a vyhrožoval, že to řekne mamince. Nevím co ho namíchlo, ale já bych v jeho věku taky řval. Kdo se na to má dívat, když je ještě dítě? Nakonec utekl ke kabinkám a řval a zcela nahý hledal maminku. I Hanka ho viděla. Takovou podívanou jsem mým dětem nikdy neudělal ani ve snu by mě to nenapadlo tahat je do společné sprchy......

 

 

Sedm let smůlu

19.11.2011 16:07

Na Country rádiu hlásí, že je v Čechách neustálá inverze. Čert ví, co to slovo znamená, já tomu rozumím, že je tam smok. Tak se tomu říká tady v Německu. Ovšem u nás je dnes perfektní počasí, sluníčko září jako v létě. Tak jsem se koukl do zrcadla a zjistil jsem, že je špinavé. A ne jen jedno, ale všechny. Jsou věci, které jsou v mládenecké domácnosti problematické. Když žila Anička, tak byla zrcadla a okna vždy čisté. Teď když jsem sám, jsou furt špinavé. Asi schválně. Jelikož dnes očekávám návštěvu, mezi níž budou i ženy ještě v pracovním procesu a i penzistky, jednoduše dokonalá kontrola. Ty si takových věcí všimnou a pak mne určitě pomlouvají. Tak jsem se dal do čištění zrcadel a záchodu. Po chvilce se vše lesklo. Očistil jsem i zrcadlo, které dříve sloužilo jako podloha pro dekoraci studených pokrmů. Taková plněná vajíčka se v něm odrážela jakoby plovala na ledu - paráda. Toto těžké zrcadlo jsem umístil na chodbě. Drželo na dvou skobách dole a jedna skoba nahoře zajišťovala, aby se nevyklonilo a spadlo na zem. No tu jsem při čištění pootočil aniž bych si toho všiml. Zrcadlo drželo asi tři hodiny a pak nečekaně spadlo na zem. Pajda zavyl, já se lekl a pak jsem se dal do práce. Uklidil a zametl a pak jsem tam instaloval to druhé, co stálo ladem v dílně. Měl jsem totiž dvě. To bych rád věděl, jestli teď budu mít sedm let smůlu. Vždyť spadlo samo!

 

Čí je to poprsí? VIDEO

17.11.2011 13:03

V pondělí měl Marek narozeniny. Má novou slečnu a tak kamarádi přišli, aby ji okoukali. Můj malý byteček byl plný lidí, snad by se sem již nikdo nevešel. V dopoledních hodinách jsem běhal po zahradě, jak to bývá, dělal to či ono, Kim byla také ve spěchu, hrabala listí až jsme se sešli v dílně, kde máme také mrazák a velkou lednici. V té jsme objevili poprsí, dalo by se říci v životní velikosti. Hned nás napadlo, že je to dort, ale komu patří? Ptali jsme se všech obyvatelů dvora, ale každý krčil rameny. Na Marka a Ludmilu jsme si nevzpomněli. Pak se ukázalo, že to byl dárek právě od ní Markovi. Tak jsme ta prsa ve finále rozkrájeli a snědli...

 

Neděle sluncem zalitá

13.11.2011 16:23

Dnes jsme byli s Hankou zase ve Spessart Therme. Byl krásný sluneční den. Cestu lemovaly stromy ověšené tisíci barvy. Pejskové na nás čekali doma a byli pravděpodobně hodní, žádný soused si nestěžoval. Hanka měla naložená kuřecí prsa a tak je hodila na balkoně na gril, a měli jsme dobrý oběd. Protože bylo včera pošmourno byl jsem trochu pilný a přidal na mé stránky dva články. Podívejte se....Píseň lásky- kojoti Názory Helmuta Schmidta

 

Emigration Immigration

11.11.2011 13:27

Marek tomu nasadil korunu. Když jsem v roce 1968 opustil svou vlast, tak jsem emigroval. Neměl jsem tenkrát zdání, že jsem současně v Německu imigroval. Tenkrát se to slovo ještě nepoužívalo, to imigrovat. Na jedné straně jsem odešel a druhé přišel. V současné době se používá: má imigrační pozadí. (Immergrations Hintergrund) Tady se již snad nenajde člověk, který by toto pozadí neměl. Tak jako jeden příklad: obyvatelé našeho dvora. Já mám toto pozadí, Annabella a Adrián také, zrovna tak Marek. Kim pochází z Theistka a Marie ze Španělska. Novou Markovou přítelkyní Ludmilou tomu dal Marek korunu: ta má Ruské imigrační pozadí! No a všichni tu žije více méně v pokoji a klidu....

 

Zloděj

10.11.2011 16:30

Právě jsem přijel, byl jsem s Pajdou na kole. Jeli jsme kolem auta, které houkalo na poplach. U něj byl pán, zavíral a otvíral dveře, jedny po druhé a mne ještě napadlo, že má nějaký zkrat a nemůže poplašné zařízení vypnout. V ulici bylo více lidí a nikdo se nevzrušoval! Pak mne ale napadlo, že to mohl být zloděj a nám všem, co jsme byli v dohledu to byla putna. Řekněme to byl zloděj! Takže z této stránky viděno, je poplašné zařízení nanic.

 

 

 

Dobrá rada

08.11.2011 13:48

Z jednoho na druhý přestala fungovat myčka. Ono se to řekne no a? Myčka pro jednu osobu je přece blbost. Ale problém je v tom, že když si na to člověk zvykne tak bez toho nemůže žít. A tak jsem se dal do opravy. Vše jsem rozebral a stále si říkal: vem si rukavice, ty plechy jsou ostré. No, vzal jsem si je až když jsem se pořezal. Protože jsem nevěděl dále, volal jsem Martinovi. Je sice v penzi ale myčky opravoval celý život. Kamarádka Míla mi říkala: tak ji vyhoď a kup si novou. Dobrá rada. Přesto ale přijeli a Martin vyndal takový měřící přístroj a po chvilce dal diagnózu: je rozbitá, kup si novou. Myčky byla plná kuchyň a tak mi ji Marek pomohl dát na dvůr. Pak jsem jel s Adriánem k Neckermannu, mají tam takový obchod, kde se prodávají přístroje třeba škrábnuté či promáčklé. Já si koupil promáčklou za 100 € a Kim přidala zaměstnanecký průkaz a tudíž jsem platil jen 90€. No nech to tam za ty peníze. Jinak je stále pěkné počasí, ale stromy nám již pějí píseň podzimu.... VIDEO

 

 

Spessart Therme

6.11.2011 16:12

Hanka má pejska po operaci, nosí na krku takový ten trychtýř a tak jsem jel do Spessartu na koupání sám. Bylo překrásné počasí. Adrian s Kim zase byli na blešáku a pořádně prý prodali, ale jako vždy, zase nakoupili. Kim se líbil takový zahradní krb za 25 €, no nech to tam, za ty peníze. A tak jsem musel za nimi jet, protož se jim to nevešlo do auta. To by mne zajímalo, zda prodávají, či nakupují?

 

Bláznivý pátek

6.11.2011 16:12

V pátek jsem měl termín u pana doktora v Offenbachu. Jelikož se u podobných zařízení nenajde parkoviště, odvezl mne Marek. Bylo domluveno, že si vyřídí něco v media centru a zase se pro mne staví. Když jsem dorazil do ordinace, šel jsem hned na řadu. Odvolal jsem tedy Marka zpět. Pan profesor se na mne podíval a řka, že si musí vyzvednout podklady z roku 2007 a zmizel. Pak nastalo čekání. Nahoře já, dole Marek. Za hodinu jsem to vzdal poslal Marka aby si zařídil co potřeboval. Sotva odjel, přišel pan doktor a byl jsem na řadě. Marek mezi tím stál v zácpě na Kaiserlei Brücke. Řekl jsem tedy, že si vezmu taxíka. Hned jsem ale taxikáře navigoval přes Rumpenheim a k přívozu přes Main. Tam byla fronta asi 15 aut. Tak jsem zavolal Annabelle zda by mne nemohla vyzvednout u přívozu a domů jsem dojel lodí. Taxíka jsem poslal zpět. Ještě jsem potkal Camilu, kterou jsem neviděl ani nevím. Bláznivý pátek. Marek přijel asi hodinu po mně. Pak se ve dvoře objevil Adrian, příliš brzo z odpolední směny, že prý ho bolí zub. V pátek, jako vždy. Tak ho Annabella vezla na pohotovost. Večer jsem vezl Marka k metru a po cestě jsme potkali bouračku auta se semaforem. V metru byla nehoda se zraněním osob a tak nic nejezdilo, město vozilo cestující, bezplatně, taxíky o stanici dál....

 

Tak to jsem nevěděl

3.11.2011 10:54

Včera jsem sledoval pořad v televizi na ARTE. Máte zdání, co to je Kopi Luwak? Ne? Tak se podržte: je to nejdražší kafe na světě. Pochází z Indonésie, Sumatry, Javy nebo Sulawesi. Jistý druh divokých koček žere kávové plody, které z velké části vyloučí s exkrementy. Tyto se sbírají a pak praží a tím vzniká nejchutnější kafe světa. Jeden kilogram stojí 239,21 Euro. Ještě že piji jen čaj....

 

Popleta

02.11.2011 13:42

Přijel jsem ve Frankfurtu do dvora a Adrian mi hlásil, že si přinesl zimní pneumatiky zezadu z kůlny, protože má v pátek termín na výměnu kol. To jako abych nenadával že nejsou na svém místě. Kouknu lehce na sloupek obrovských kol a hned jsem věděl, že to popletl. Byly to totiž moje zimní kola. To jsi hodný synáček, že jsi mi je sem přitáhl. Adrian se divil a tak jsem mu vysvětlil, že jeho jsou stále vzadu v kůlně a mají znak Renaultu. Tyto mají znak VW a tudíž přijdou na mé auto. To jsem měl štěstí, že dostal termín až v pátek. Já ho dostal na zítra. Zimní pneumatiky tu nejsou povinné jako to teď zavedli v Čechách, akorát když na náledí či při sněhu máš bouračku, tak je to automaticky tvoje vina, i když by to neměla být pravda. Jisté je, že již od 7º nad nulou jsou zimní gumy výhodné. Vtip není v tom, že mají jiný profil, ale v tom, že zimní guma zůstává i při nízkých teplotách měkká a tím pádem přilne lépe k vozovce. Chytré že? No já si to také někde přečetl...

Halloween

1.11.2011 11:23

Včera neustále zvonily děti na zvonek. Ulice jich byla plná. Chodily po hloučkách a když jim někdo přece otevřel, tak požadovaly: sladké, nebo kyselé. Zcela jsem na tento zvyk zapomněl a doma jsem žádné sladkosti neměl. Podobá se celá tato akce koledování o Velikonocích. Dnes jsem poslal na český důchoďák potvrzení že žiji, tak mi přijde na konto balík. Ono se tam za ty měsíce co jsem tu nebyl něco nashromáždilo, nechte to tam. Eliška říkala, že dostaneme větší rentu protože jsem byl první ročník co musel do deváté třídy. Tak jsem zvědav, zda měla pravdu. Vše jsem odeslal, dokonce jsem i vysvědčení z devítky našel....

 

 

 

 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen