Sonntag, 3. Februar 2013

Deníček Říjen 2012


 

Myšlenky o tom, co život přináší…

____________________________________________________

Halloween VIDEO

31.10.2012 17:53

Ano, dnes je den toho divného jména. Normálně je zítra dušiček, tedy důstojný a tichý svátek, kdy vzpomínáme zesnulých. I když je to také trochu blbost, já na zesnulé vzpomínám denně, každá věc, či příhoda mi připomene někoho jiného. Takže na dušičky vzpomínat, to se dělá pro sousedy, aby tě nepomlouvali, že jsi nebyl na hřbitově, či, že jsi koupil moc drahou kytku, (kde na to vzal, dědil něco???) ale Halloween je zábava, mejdan, kdy hosté přijdou oblečení za kostlivce, či mrtvolu a je u toho strašné sranda. Děti běhají od domu k domu a zvoní na zvonky a žebrají.

Cestou naším okruhem co s Pajdou jezdíme mají domek penzisti, které při potkání zdravím a paní je trochu ujetá. Každou výzdobu předzahrádky hrozně přehání, nejvíce výzdobu vánoční. Letos ujela na Hallowoon…..

 

Televize

30.10.2012 16:16

Dneska chtěla Kim odvést do města k doktorovi.  Měla také navštívenku s adresou a tak jsem to naprogramoval a jelo se. Když jsme jeli kolem ZOO Kim zneklidněla a praví: tady musíme doleva!!  Říkám: co mám dělat, ta Zuzka v tom přístroji chce doprava. Na červené jsem  adresu zkontroloval a zjistil, že na té navštívence jsou dva různí lékaři na různých adresách a já zadal právě tu špatnou. Ještě jsme to stihli. Pak jsem Kim řekl, že zůstanu ve městě, ať mi zavolá, že se pro ni stavím. A šel jsem do Media Marktu. Hned mě upoutala LG televize, dvakrát větší než má Láďa ve Vevey, třikrát lepší zvuk a ku 3D koukání 6 brýlí. Jmenuje se ten přibalený balíček Partyset! Doma jsem vše vybalil a zapojil a televize nehrála. Jelikož na Lhotě mám také LG věděl jsem, že mi chybí jedna ovládací lišta. Byl jsem tak vynervovaný, že jsem zavolal Markovi aby mi s tím pomohl. Povídá: právě jedu do školy, ale v půl šesté jsem u tebe. Minutu po tom, co jsem položil telefon jsem tu lištu našel a vše funguje. V půl šesté se budu již jen vytahovat…. Aha, Kim přijela autobusem!

 

Všechno jednou končí

29.10.2012 17:30

Byl jsem včera s Hankou po návratu ze Spessartu v klubu na obědě. Ano, v tom klubu, kde jsem skoro 40 let působil. Pyl jsem první nájemce, spolek si právě postavil poněkud velkou klubovnu a tak jsme začínali spolu: všichni jsme byli skoro ve stejném věku, jak já, sloužící, tak i členové z nichž se skládalo předsednictvo, mí přímí nadřazení. Společnýma silami jsme spolek dotáhli k věhlasnosti: tenisti dosáhli uznávaných sportovních úspěchů, já z, v lukách zastrčené klubovny dokázal udělat vyhledávanou restauraci. Tak to šlo dlouhá léta a bylo vše čím dál lepší. Jenomže mít pronajatou restauraci i nějakého sportovního spolku má také své nevýhody: když si členové zvolí nového presidenta, který kšeftu nerozumí nastává problém. U nás třenice trvaly pět let a pak jsme stejnak chtěli končit. Náš nástupce od nás odkoupil vše, co jsme nemohli potřebovat a co se vám hodí, (třeba když je potřeby prostřít stoly pro 100 lidí) a má životní profesionální dráha končila.

Můj nástupce zůstal po mně pět let a neměl to lehké, onen všeničící president je stále na svém postu. Dalšího hospodského nenašel a potřebný materiál k podnikání byl nucen si vzít sebou a já nevím co s tím dělá. Od letošního března do května byla restaurace obsazena, pak dostal prapodivný hostinský vyhazov a nyní jsou tam nějací Slovinci a ti neumějí vařit. Ne, neumí vařit. Kdybych dnes někomu řekl, že je to tam zlatý důl, asi by mne považovali za blázna….

 

 Čas, sníh, Spessart a Kraniche  

28.10.2012 17:19

Přestože máme krátce po páté, je již venku tma. Ano, nastal nám zimní čas. Ne že bych měl Rusáky rád, to ne, ale to, že již v loni zrušili zimní čas, v tom jim fandím. Dnes jsme byli zase v solných lázních. Dělal jsem si večer starosti, protože mám naladěné BR3 a tam pořád hlásili, že padá sníh a že dokonce i vlaky přestaly jezdit a já mám ještě letní gumy. A tak jsem si myslel, že se snad koupat s Hankou ani nepojedeme. Jaké překvapení, když jsme se zbudili do krásného, slunečného dne, jen trochu nad nulou, ale naprostá nádhera. Když jsme opustili Rýnsko-Mohanskou kotlinu, abychom se octli mezi Spessartskými loukami, zalahodila naším očím barva podzimních lesů, paleta tisíci nuancí. Žádný sníh, suchá dálnice. V autorádiu se odehrával neustále horor prvního sněhu, ale to bylo vše v Bavorsku, v Durynsku a v Sasku. (Bayern, Freistaat Thüringen a Sachsen), my se nacházeli na výsostném území Hesenska a tady bylo krásně. Pak řekla Hanka: to byli Kraniche. Co jako máš na mysli. Ti ptáci co včera táhli k jihu, byli Kraniche, neboli jeřáby. Aha, tak to ty husy přece jen poletí později….. pokut to teda vůbec husy byly, ty v loni…

 


27.10.2012 14:22

Právě jsem se vrátil z venku, byl jsem s Pajdou na kole. Poletuje tam sníh a mám zalezlo za nehty. Je tomu teprve deset dní, co jsem na Lhotě sedal ještě na sluníčku. Již včera počala být zima a deštivo, dnes se blíží teploměr k nule a sněží. Trochu. A zase létají hejna hus, nebo kachen k jihu. Od severu letí svým koridorem k jihu, kde asi tak po pěti kilometrech křižují koridor přistávajících letadel. Vím, že takové hejno hus je na monitorech v letištních věžích vidět. Nechtěl bych být v kůži těch chlapců, co tam právě dohlíží na letecký provoz. Pravděpodobně mají zvířata nižší výšku letu?! Ale co když jim ho letadlo zkříží! Nemluvíme tu o jedné huse! Mluvíme o 30-40ti členných hejnech. A v jednom okamžiku jsem viděl na obloze osm hejn najednou. Co nám to říká? Asi bude brzo velká zima. Pamatuji si přesně, že loni táhla hejna až kolem 15. prosince.

Jelikož dnes venku drobně sněží a obloha je celá tmavě šedivá, bylo pozorování masivní invaze hus k jihu docela čarodějné. Ke všemu měla dnes letadla startovací koridor na sever a tak to vypadalo, jakoby se tato rozdílná létající tělesa potkávala. Tak přeji šťastnou cestu, aby všichni dorazili ke svému cíli….

 

Kim a vejce

26.10.2012 13:29

Jednou jsme zažili legraci s naší Kim. Koupila vejce u LIDL a položila je na topení s tím, že budeme mít kuřata. Nedala si to vymluvit. Pak zase snesl její papoušek vejce a neměl se k tomu na nich sedět. Teď, když jsem se vrátil, bylo mi sděleno, že mají miminko. Říkal jsem si, že to bude zase nějaká hloupost, ale ne: nejdřív bylo vejce, pak papouščí kuřátko a teď je z toho hladový řvoun. My jsme totiž ani nevěděli, zda ty dva velcí jsou páreček. A jak to vypadá, asi jo…

 

Zase doma.

25.10.2012 15:02

Tak jsem se včera vrátil. Na Lhotě počalo být minulý týden chladno a mlhavo. Jelikož jsem měl nějakou zdlouhavou chřipku, tak jsem se rozhodl, že se přesunu do zimního kvartýru. V úterý jsme byli ještě plavat, Míla a Jana a pak jsme se šli naobědvat do toho nového sportovního centra. Tam na nás čekala Evička, Jana šla hlídat děti. Nabídka kuchaře však byla zaměřena na honosnější publikum. Před jídelnou ležely tenisové kurty a to prostředí jsem prožíval 40 let. Takové lidi já dobře znám: co nemají to ti namluví, že mají. Doma jsem měl vše připraveno, napakoval jsem auto ještě jednou do hospody a druhý den ráno  ještě před desátou jsem vyrazil západním směrem. Cesta byla volná levá stopa jako-by rezervovaná pro mne. Ujel jsem celou štreku za čtyři a půl hodiny. Docela dobrý průměr. Měl jsem to přesně 500 km, teď na zimních pneumatikách to mám 515. Zvláštní, pokud to tak bylo i u těch vozů co jsem měl před Tiguanem, tak jsem si toho rozdílu v životě nevšiml….

 

Podzim

23.10.2012 16:22

Již několik dní se sluníčko neukázalo. Houby rostou jako smyslu zbavené v pařících se lesech. Chatičky, chaty i domy jsou obtěžované neskutečným  množstvím divokých prasat. Ve dne po nich není ani vidu a slechu, ale ráno se nachází nepříjemné stopy: rozryté trávníky.  Před ploty uprostřed vesnice, v zahradách, když se tam dostanou a že ty se dostanou skoro všude. Střílet to nikdo nechce a tak je to docela velká otrava. Zrovna včera dávali v TV pořad o nějakých zvířatech, o kterých si lidé mysleli, že jsou již vyhubené. A světe zboř se, někde v tichomoří našli ještě jedno stádo! A jak vypadali? Jako divočáci z Brd….

 

Tortilla

23.10.2012 16:22

Dnes jsme byli po plavání v nové restauraci u tenisového klubu. Je to trochu vyvýšená gastronomie. Objevil jsem na denním jídelníčku tortilla s kuřecím a se salátem. Samozřejmě jsem dostal tu mexickou kukuřičnou palačinku na mnoho způsobů plněné. Na mysli jsem měl ale španělskou Tortilla de patatas, což se dá přirovnat k francouzským bramborům. Tento omyl se mi stal již víckrát a tak musím nabýt dojmu, že Tortillas de patatas nejsou mezi lidem českým buď známé, a nebo jsou neoblíbené. Teď jak si to zapamatovat, abych si to zase někde neobjednal. Jinak je restaurace docela pěkná, kuchaři pracují za sklem a z venku, nad kurtami je terasa, ze které je pěkný pohled na kostel a Mníšecký zámek. V létě si tam dát zmrzlinový pohár…Vyslovil jsem tuto myšlenku a tu pravila Evička: si můžeme sednout pod jedlí, a, povídá Míla, si dát zmrzlinu z mrazáku…..

Knedlíci

22.10.2012 13:36

Dnes jsem měl úspěšný den. Po tom včerejším ráně je to docela fajn. Všude všichni byli a časově to také hrálo. Až na paní Veolii, ta byla na obědě, ale mezi tím mě paní hned vedla  v krámku ostříhala. A co bylo toho včerejšího rána? Záhy jsem vstal, mysle na to, že musím do lékárny a přihlásit poplatky na odpadní vodu, jsem stanul na Mníšeckém náměstí, které bylo bez lidí. Tak pozdní hodinu (asi jedenáct) a tak prázdné náměstí jsem ještě nezažil, divil jsem se tak dlouho, až mi došlo, že je neděle! Večer jsem dostal od kamaráda noviny, E15, kde jsem si s požitkem přečetl o Jaroslavovi Rudišovi, o jeho knihách a tvorbě. V rozhovoru říká: Německé, rakouské a švýcarské noviny vždy zajímá, co se děje ve světě, a až potom  co doma. Nás (Čechy) něco zvenku zajímá v momentě, kdy nám někdo může něco vzít, dát, nebo uškodit. Jsme takoví sebestřední knedlíci! Tak takhle trefně bych to nedokázal vyjádřit, ale zcela s panem Rudišem souhlasím.

 

 

Naivnost českého národa

a nebo blbost neskutečná. No posuďte sami….

 

 

Sissi

21.10.2012 17:35

Sissi byla rakouská císařovna.  Správným jménem se jmenovala Elisabeth, ale to i naše, Lhotecká se jmenuje jinak. Tara je její správné jméno. Ale Jirka tvrdí, že je tak krásná, že jí musí říkat Sissi. No a čubička zrovna začala vonět když jsem marodil a Pajda byl přilepený u plotu kněžny a nešel domů. Náhodou přijela sestra a švagr, tak jsem je požádal, aby projeli ulici, že tam psa najdou. Ale ano, hned se vrátili, ale bez psa. Ten prý je přilepen čumákem na nějakého vlčáka a z auta jí hned utekl. Hodil jsem pohled a ten musel být výmluvný. Sestra zase vlezla do auta a společně se švagrem zamilovaného tuláka přivezli….

 

Tak nám dali nového hospodského

21.10.2012 17:35

Drobeček jel na nějaký sraz a my dostali nového výčepního. Jmenuje se Standa a je docela příjemný. Jak Robert říkal, je tu jen na zástup.  Prvně tu byl v pátek a měl štěstí, neboť se dostavila polovina lidí, než chodí normální pátek. V sobotu večer se Standa divil, kde že všichni jsou, že má již otevřeno od jedenácti a teď v sedm večer přišli první lidi! No jo, povídám, venku je napsáno že se otvírá až večer a nikdo tu ceduli ještě nesundal. Tak to je prosím typická Robertova organizace…

 

Absence

17.10.2012 18:24

Tak jsem stále špatně naložený, pořád se se mnou táhne nastuzení. Dnes jsem navíc dostal vynadáno s různých stran, že zanedbávám deníček,  a tak udávám poslední stav věcí. Jsem líný a válím se na gauči a v kteroukoliv denní dobu usínám. Dnes mě vzbudil několikrát se opakující hovor ze Španělska. Někdo na mne mluvil španělsky, což není má silná stránka, jediné, čemu rozumím je servesa a o tom v hovoru nešlo. Uvádím tu číslo, co mi volalo, 0048795570131, možná že ho někdo zná…..

 

Žádné pacienty nebereme

9.10.2012 18:22

Dnes jsem byl u paní Říhové. Člověk tu musí být u nějakého doktora přihlášen, něco jako v Německu domácí doktor. Hausarzt. Sestřička několikrát zakřikla, že již další pacienty neberou, ale paní doktorka se nenechala zakřiknout. Vždyť se známe, chodívala za Aničkou, když umírala, dávala jí sílu a naději. Když sestřička zjistila, že mezi námi nepochodí, vyndala k tomu potřebné formuláře a doktorka ji vytrhla z ruky, že tu přihlášku udělá sama. Pak nastala zevrubná prohlídka, krev, moč. Sestra pak měla také dodatkové otázky, kdy prý jsem měl poslední tetanus? Trochu jsem se zamyslel a pak říkám: posledních 50 let ne! To jí trochu šokovalo. Takže, až bude po chřipce, dostanu očkování proti ní a pak se půjde na ten tetanus. Za  celou éru mé existence v Německu se mně žádný doktor na tetanus nezeptal! Je tady lékařství na vyšší úrovni?

Čtvrtek 4.

9.10.2012 17:58

Přesně tento den jsem přišel do hospody, s doznívajícími příznaky chřipky. Láďa v hospodě nebyl, takže jsem měl jeho, tedy mé místo volné. Jak  jsem dosedl, cítil jsem polštářek ještě teplý a ubrus byl na jednom místě politý, ale jinak vše uvedeno na svou míru. Na to Drobeček dbá. V tu chvíli mne napadlo, že je asi Láďa pěkně nastydlý a že bych to mohl chytit zpět, když tu se vynořil Drobeček a říká: ten byl tak nachcípaný, že jsem ho právě teď poslal domů. Také ano. Druhý den jsem již z postele nevylezl. V pátek jsem paní doktorku nezastihl, v sobotu jsem si vzal penicilin, co tu mám ještě od pana Hlaváčka. Trochu se mi ulevilo. V neděli ráno se přihlásil Zdeněk. Že mi Jana posílá oběd, děkuji, přišel k duhu, navečer se tu stavil Venca s Hankou. V tažce měli houbovou a čočku. Dnes mi Míla přinesl hovězí s křenovou omáčkou, byli plavat, beze mne. Na dnešní ráno jsem byl objednaný u paní zubařky, neboť jak mne tou chřipkou bolely všechny klouby a já měl pocit, že je chřipka za mnou, přisuzoval jsem ty bolesti zkažené stoličce. Dnes ráno jsem ten pocit již neměl, ale celou tu odyseu jsem paní zubařce vyložil. Správná ženská, vzhledově je Láďův typ (vysoká a podvyživená) ale jinak neskonale milá a obratná. Každý zákrok vysvětlila a oznámila dopředu. Ta stolička musela ven, byla stejného mínění. Pak řekla: jdeme na to. Trochu to zatlačilo, zaskřípalo a zub byl venku. To bylo ráno 9:45 a nyní je již rána splasklá a bezbolestná.

 

Meze odvahy, štváči a zaprodanci

4.10.2012 17:06

Václav Havel byl chlap, Václav Klaus je ufňukaná bába. Svou vrozenou negramotnost kašíruje své proslovy slovy, které se tváří jako cizí. Lidi různých skupin tlačí na okraj, či za okraj společnosti.  Jeho "ismy" jsou věhlasné: NGOismus, humanrightismus, homosexualismus, environmentalismus a řádní lidé, co se snaží integrovat do evropského společenství jsou podle něj napadení evropeismem. Možná, že kdyby se našel nějaký politolog který by chtěl slova jež nejvyšší hlava ve státě používá, přeložit, vyšlo by najevo, kdo nám tu vládne!? Při jedné jeho návštěvě na vysoké škole, se Klaus snažil studenty zapálit pro studijní poplatek. Na otázku jednoho studenta, kolikpak on za studie platil, se na mladíka osopil, že toto byla sprostá otázka. Kdyby nebyl takový jaký je, nebyl by napaden dětskou pistolkou a nestal by se obětí atentátu….

 

Píseň pro novomanžele VIDEO

3.10.2012 16:12

Tak pro tuhle píseň šel Zdeněk až do bájné říše pískové poezie. Ačkoliv jsme tu píseň zpívali pro Zdenu a Tomáše, Tomáš z toho nic neměl, neboť právě přebíral svatební fotky, jak je na záznamu zcela jasně vidět. Takže, až se bude znovu ženit, tak necháme hospodu hlídat, aby si tam nepřišel kdejaký fotograf s fotkami…

 

Splněný sen

1.10.2012 13:27

Dnes jsem si půjčil od Míli štípačku na polena a již jsem jich plno uštípal. Je to paráda. Člověk jaksi pracuje, ale celé mu to připadá jako hra. Ono je vůbec nejlepší, když má člověk nějakou práci, aby si ji v myšlenkách převedl do hry. A v tu chvíli se i neoblíbená práce stane zábavou. Ještě bych potřeboval nařezat dříví a pak bych již mohl odjet do Frankfurtu. Trávit zimu v jiném kraji, tam, kde mám malý a teplý byteček. Ještě se přijedu podívat na Vánoce a pak zase s Hankou do teplých krajin. A tak se šine rok za rokem, jako krok za krokem….